Aviseringar
Rensa alla

Sommarjobb!


Ämnesstartare

Nu har vi (äntligen!) nått mitten av april och det börjar bli hög tid att skicka ut sommarjobbsansökningar för att kunna håva in lite slantar under årets varma månader.

Hur går era tankar? Har ni lyckats säkra ett jobb än? Vad har ni jobbat med tidigare? 

Lite tips för att komma igång med sökandet:  http://ungdomar.se/article/sa-fixar-du-sommarjobbet-1

Har du inte möjlighet att jobba? Måste du hänga med släktingar till en regnig dragspelsfestival i Norge*? Häng inte läpp för det! Här kommer några tips på hur du kan tjäna pengar ändå:  http://ungdomar.se/swajpet/sommar-tvanolletttre/article/sju-tips-pa-hur-du-tjaenar-pengar-i-sommar

*har plågsam erfarenhet av detta


   
Citera

Har ett jobb på G men vill inte tacka ja innan jag får reda på ett annat.. "Lyx"-problem kanske men problem likväl.

Det är ju lite skillnad att jobba med;
25591-sopbil.jpg

Och;
euro-fighter-2000-02.jpg

+_________+


   
SvaraCitera

Ansökt vid jul redan, fick plats förra veckan. Tidigare har jag gjort samarbetsövningar på fotbolls skolan 11 timmar totalt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schim:
Ansökt vid jul redan

oj, duktigt! tänkte också söka redan i vintras, men vips, så hade fyra månader gått Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ett tips till er ~ungdomar~ är att kolla om kommunen erbjuder sommarjobb. så fick jag min första anställning när jag var 16, och jag ägnade den sommaren åt att sälja glass i en kiosk på stranden. det regnade typ 80% av tiden jag jobbade, så då satt jag på min lilla plaststol och åt glass tills chefen kom och sa att jag fick gå hem

carpe diem


   
SvaraCitera

Sökte ett svart transportjobb förra veckan av en privatperson, hen har inte svarat. 

Sökt chaufförjobb hos sjukt många olika bolag också; i princip alla här:  http://gulasidorna.eniro.se/hitta:transportfirmor


   
SvaraCitera

terrormat:
ett tips till er ~ungdomar~ är att kolla om kommunen erbjuder sommarjobb. så fick jag min första anställning när jag var 16, och jag ägnade den sommaren åt att sälja glass i en kiosk på stranden. det regnade typ 80% av tiden jag jobbade, så då satt jag på min lilla plaststol och åt glass tills chefen kom och sa att jag fick gå hem

carpe diem

När tar ungdomen slut?


   
SvaraCitera

Ska vara ledig hela sommaren för första gången på 5 år. Ser såå fram emot detta.


   
SvaraCitera

ska inte sommarjobba i år. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

När tar ungdomen slut?

i min kommun tar den slut när man är 17


   
SvaraCitera

Har fått jobb i en kiosk i närheten av där jag bor Glad


   
SvaraCitera

Här också... Först var den högre, typ 18-25, sedan ändrade de samma år jag fyllde 18. ;(

terrormat:

i min kommun tar den slut när man är 17


   
SvaraCitera

fick feriepraktik n gång, d gav 25kr/t

hade en bekant som arbetade på samma plats för 120kr/t trots att jag hade högre kompetens. 🙁


   
SvaraCitera

Var på arbetsintervju idag för ett sommarjobb. Hoppas det jag får det!


   
SvaraCitera
reben

trodde de va hög tid för 2 månader sen 🙁
e körd för övrigt. sökt sommarkurser så hoppas jag kan komma in på några sådana. annars kan jag ju inte bo här (lol rikti förlust) bull o slösa på csn men va ska man göra


   
SvaraCitera