Aviseringar
Rensa alla

Sommarprat!


Ämnesstartare

Brukar ni lyssna på sommarpraten som går varje sommar? Programmen sänds på P1.

Jag brukar kika igenom vilka som verkar intressanta och sedan lyssna på dem. I år var det inte så mycket att hurra för. Men tänkte länka lite från SR:s arkiv. Länka de sommarprat ni tycker är roliga, intressanta osv.

Länk till arkivet

​Nour El-Refai

​Lars Winnerbäck

​Filip & Fredrik

​Annika Norlin

​Morgan Alling


   
Citera
Ämnesstartare

Min farmor älskar detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jan Guillou [love][love][love][love][love][love][love][love][love][love][love][love][love][love][love][love][love][love][love][love][love][love][love][love][love][love][love][love] osv. älskarden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte Gugge:

osv. älskarden.

Ska lyssna på den:D


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Undviker det på alla sätt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sötnos:

Undviker det på alla sätt

Varför?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

davvelito:

Varför?

För att det är så tråkigt att tårna krullar sig av frustration


   
SvaraCitera

davvelito:

​Morgan Alling

Han var jättebra, har inte lyssnat på de andra, får göra det [cheers]

I år så är det som sagt inte så mycket att hurra för men bäst hittills var väl Pär Johansson, Christine var också rätt så bra, eller ne, helt okej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

juland17:

Han var jättebra, har inte lyssnat på de andra, får göra det [cheers]

Mm det var det.

Nours var roligt och hon har en sån skön röst.

Winnerbäcks var väldigt roligt och tänkvärt.


   
SvaraCitera

Är du seriös?

Har aldrig i hela mitt liv sett en kille som finner en svensk kvinnlig komiker rolig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Box:

Är du seriös?

Japp

The Box:

Har aldrig i hela mitt liv sett en kille som finner en svensk kvinnlig komiker rolig.

Hennes sommarprat var roligt. Och hon kan vara rolig ibland med, finns andra svenska kvinnliga komiker som är roliga


   
SvaraCitera

davvelito:

Hennes sommarprat var roligt. Och hon kan vara rolig ibland med, finns andra svenska kvinnliga komiker som är roliga

Namnge en enda? :S

Nu får du en svårare utmaning, namnge en enda kvinnlig komiker i sverige och om mjöligt en enda kvinnlig komiker i världen som inte baserar 90% av deras skämt på sex och könsord.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Box:

Namnge en enda? :S

Sissela Kyle, Susanne Reuter, Ulla Skoog, Maria Lundqvist, Petra Mede(hon kan vara ganska rolig ibland).

Ja, jag går inte bara efter parlamentet och stand up. Det är så mycket mer än det.

The Box:

Nu får du en svårare utmaning, namnge en enda kvinnlig komiker i sverige och om mjöligt en enda kvinnlig komiker i världen som inte baserar 90% av deras skämt på sex och könsord.

Vet inte om Susanne Reuter gör det. Men för mig är det inte intressant, tycker det är kul med sån humor.


   
SvaraCitera

davvelito:

Vet inte om Susanne Reuter gör det. Men för mig är det inte intressant, tycker det är kul med sån humor.

Det var inget acceptabelt svar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Box:

Det var inget acceptabelt svar.

Inte för dig, men den frågan är inte viktig för mig.


   
SvaraCitera