Aviseringar
Rensa alla

Sony or Samsung?


Ämnesstartare

Ja har funderat på att köpa ny mobil(: Inget fel på den jag har nu men ja har tröttnat lite på den. Ja har en sony ericsson w595 och har tänkt på en samsung s5230. Den är jävligt billig och verkar bra! Ja hatar allt utom sony ericsson egentligen men ja har hört/sett mkt bra om den samsungen. Tycker ni ja ska göra? Behålla den ja har(som ja tycker om) eller köpa samsung?

jd.jpg


   
Citera
Ämnesetiketter

Ne fy dom här mobilerna brukar paja för minsta lilla


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

Ne fy dom här mobilerna brukar paja för minsta lilla

samsung?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

komigenmichelle:

w595

trög knappsats.

komigenmichelle:

s5230

troligtvis laggigt gränssnitt och trögt med resistiv pekskärm. när det kommer till pekskärmsmobiler är billigt = totalt crappigt.


   
SvaraCitera

variabel:

troligtvis laggigt gränssnitt och trögt med resistiv pekskärm. när det kommer till pekskärmsmobiler är billigt = totalt crappigt.

Ja jag håller väl med här.

Dålig kvalité och de segar upp och grejer.


   
SvaraCitera

köp vad som helst utom sony ericsson


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

variabel: troligtvis laggigt gränssnitt och trögt med resistiv pekskärm. när det kommer till pekskärmsmobiler är billigt = totalt crappigt.
Ja jag håller väl med här.

Dålig kvalité och de segar upp och grejer.

men ja har läst på recentioner m.m Ingen skriver ngt sånt om den. En vän som ja känner skrev att hennes kompis hade en o hon hade prövat den o hon e som ja(inte gillar mkt mer än sony)! Men hon tyckte den va bra även om den va en samsung Hon tyckte inte ja skulle köpa satio elr aino pga att dom gick sönder lätt


   
SvaraCitera

komigenmichelle:

Men hon tyckte den va bra även om den va en samsung Hon tyckte inte ja skulle köpa satio elr aino pga att dom gick sönder lätt

Asså du får väl skaffa vad du vill. Det beror ju på vad du använder dentill och sånt.

Men generellt sett så verkar sony ericssonmobiler gått ner i kvalité de senaste åren.

Jag fixade ju själv en ny för en vecka sen.
Fick bli en Nokia N97 mini och passar för mig. Så det är väl bara att kolla prisjakt vad det är för skillnad osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den där sony ericsson pajar lätt iaf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden flyttad från Ungdomar.se/Önskemål och synpunkter på Ungdomar.se


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

komigenmichelle:

men ja har läst på recentioner m.m Ingen skriver ngt sånt om den.

en snabb googling gav mig "​Come to sensitivity, the resistive display of the Samsung S5230 seems to be a step behind what it arch rival delivers, yet as a whole it doesn´t fare bad at all." dvs pekskärmen är sämre än på LG cookie. jag har den och den suger appung typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

variabel:

en snabb googling gav mig "​Come to sensitivity, the resistive display of the Samsung S5230 seems to be a step behind what it arch rival delivers, yet as a whole it doesn´t fare bad at all." dvs pekskärmen är sämre än på LG cookie. jag har den och den suger appung typ.

hahahahC: Okeeej .. Ja tror inte ja köper den;D Ja prata me min kusin o hon sa att ja skulle ångra mig om ja köpte den


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

W595... Varken skit dålig eller jättebra. Fungerande budget musikmobil.
Samsungen... Att ens tänka tanken att köpa en billig samsung touchmobil är helt tokigt. Dom är så sega att en snigel kan steka hamburgare snabbare än du kan skriva ett sms på 300 ord? Samsung Jét är också så seg. Omnia II och dom dyrare är dock inte så sega... Men ändå inte speciellt snabba. Vad får den kosta?


   
SvaraCitera

Samsungen har fått relativt bra kritik, medan w595 är mer eller mindre en helt vanlig telefon då. Tillbaka till samsungen så får man väl räkna med ett segt gränssnitt, därmed inte sagt att det är segare än i W595, då den är dels äldre, men sedan ställer man inte heller samma krav på snabbhet hos en gammal knappsatsmobil.

Det blir lite som en riskinvestering kort och gott, dock tror jag att du, vid det här laget, köpt telefonen för länge sedan?[rolleyes]


   
SvaraCitera