Aviseringar
Rensa alla

Sony Vegas Pro 9 [crazy]


Ämnesstartare

Hej. Jag vet inte riktigt om det är någon här som ens vet vad det programmet är men om ni gör det så kan ni väl hjälpa mig?

Jag håller på att lära mig det programmet och har kommit ganska långt när det gäller just effects, coloring och hur man fixar bra kvalité osv men jag måste veta hur man gör så det blinkar i takt till ett beat man väljer i musiken (asså blinkar i videon) eller zoomar in.

Jag hittade ett exempel, 00:18 det är så jag menar. Även fast ni inte har programmet så kan ni kanske gissa hur man gör? [bigsmile]

Det är väl inte för hand som man måste leta och ändra hela tiden? Jag menar det är ju ett ganska avancerat program så det måste ju kunna gå att fixa på ett enkelt sätt. [tard]

KRAM!


   
Citera
Ämnesstartare

Alltså, det verkar ju vara som att man gör så att det blir vitt i slutet eller i början av varenda lilla klipp som man har i filmen men PALLA!!!! Det är ju precis som i windows movie maker. Man borde ju kunna göra det utan att ha en massa småklipp och fjanta sig med vitt hela tiden, det är ju faktiskt ett avancerat program!

Men man måste väl säkert göra det för hand. Tror ni att man "Insert video track" och sedan lägger in vita textures där man vill att det ska bli sådär?


   
SvaraCitera

heororeooroeroos!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Du är bra på datorer osv, kan du hjälpa mig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

heororeooroeroos!

[bigsmile]


   
SvaraCitera

Var det till någon hjälp?


   
SvaraCitera
Tyrael

det är en sk effekt [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyrael:

det är en sk effekt [wink]

NÄHE? Vilken effekt är det då? [tired]

Macktorsken:

Var det till någon hjälp?

Nej.


   
SvaraCitera
Åtta

Angelize:

Åtta: Du är bra på datorer osv, kan du hjälpa mig?

Lol nej. Jag har aldrig använt Sony Vegas. Det är svindyrt, och jag redigerar ytterst sällan video.


   
SvaraCitera
Åtta

Tråden flyttad från Forum PLUS/Film, TV och Underhållning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Lol nej. Jag har aldrig använt Sony Vegas. Det är svindyrt, och jag redigerar ytterst sällan video.

Vet du något forum där folk vet det då? [crazy]


   
SvaraCitera

Angelize:

Nej.

Synd.


   
SvaraCitera
Åtta

Angelize:

video

Olagligt. Du vill väl ändå inte bryta mot UPPHOVSRÄTTEN?? Image

Angelize:

Vet du något forum där folk vet det då? [crazy]

Nepp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Olagligt. Du vill väl ändå inte bryta mot UPPHOVSRÄTTEN??

lol trodde jag ändrade innan du hann se det glömde bort att du var mod


   
SvaraCitera
Tyrael

Angelize:

NÄHE? Vilken effekt är det då? [tired]

Specialeffekt [bigsmile][bigsmile][bigsmile]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

för övrigt

http://www.youtube.com/results?search_query=sony+vegas+effects+tutorial&search_t...


   
SvaraCitera