Aviseringar
Rensa alla

Soppa..


Ämnesstartare

Alla borde äta soppa varje dag tkr jag. Bara äta det inget annat.
Det är jättebra mat.
Tillexempel grönsaks soppa eller svamp soppa. Eller tomater soppa, med vit lök. Och curry krydder. Det är min favorit mat ibland.
Detär mycket vatten i och om man kokar grön saker soppa. Så blir det vitaminer i vattnet. Och så man blir mätt för de är så mkt vatten.
Det är jätte äckligt också.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Imorgon ska jag äta broccoli soppa med vit lök och curry krydder. Och det kanske är gott och tomat krossade tomater i.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Usch vad hemskt, finns inget så vidrigt ju! Den enda soppan som går ner i min mage är fruktsoppa. Kall sådan, på sommaren. [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gulaschsoppa är gott tillsammans med en knäckebrödsmacka med lite oss på.
Händer rätt ofta att jag äter ärtsoppa som kvällsmål/mellanmål. Annars är jag inte speciellt förtjust i soppor.


   
SvaraCitera

Gjorde linssoppa häromdagen, med Quorn-bitar, selleri, röda linser, curry och lite annan skit.
Var så gott så jag åt den konstant i en vecka.

Dold text: Lagar alltid för mycket mat. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

linssoppa<33
och kikärter soppa oxo..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ända bra soppa jag ätit var kungens ärtsoppa, mm den var formbar. Skeden stod som en jävla fura. Nå mat ska ha tuggmotstånd. Fast en riktigt tjock gulasch är rätt ok ibland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har kommit fram till att soppa är en bra sak om man vill bli vegan och dessutom bor i en iskall håla (läs Norrland)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gillar fisk soppa, spec med lax 🙂


   
SvaraCitera
seasaw

lossas vampyr:

broccoli soppa med vit lök och curry krydder

det är jättegott att ha curry i! bra smak där!

gillar mammas rödbettssoppa, jättejättemycket [surprised]


   
SvaraCitera
seasaw

ingen kan göra den som hon!


   
SvaraCitera