Aviseringar
Rensa alla

Soran vs. Sveriges Radio


Ämnesstartare

Som de flesta kanske vet så kommer Soran inte att sända mer i SR innan valet pga hans "vendetta" mot SD samt hans stand up show En skam för Sverige han turnerar runt med där SD kritiseras.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1646&artikel=5782720

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article18351959.ab

Soris:

- Det
far omkring en hel del osanningar för tillfället. Allt från krönikörer
och ledare till troll och mina chefer. Allt är omöjligt att korrigera,
men två saker vill jag iaf poängtera. 1. Lotta Mossberg har aldrig
pratat med mig. Någonsin. 2. Jag är INTE avstängd. Det var mitt beslut,
baserat på SRs regler.


   
Citera
Ämnesstartare

Tycker att han ska få vara kvar.. men att han ej ska prata politik i radio. Kanske. SR ska ju trots allt inte vara politiska övht.

isola: Nej han ska få vara kvar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Nej han ska få vara kvar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Nej han ska få vara kvar

http://t.sr.se/1gywwRI


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fast ja, om deras nya regler är att de inte får uttrycka sig politiskt offentligt så är det ju rätt att han inte får vara kvar. Dock är ju Soran ett föredöme  då han skiljer på sak och person och vill debattera och inte hata. Men jag håller med om att politik ska hållas från public service, men här är det ju mer antirasistiskt än ett  parti och SR ska ju vara mot rasism...

Nachac:

http://t.sr.se/1gywwRI

Anar att en av dem snart kommer att hamna med Soran i karantän....


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

om SR vill ha som linje att vara "opolitiska" så är det väll rätt om dom strävar efter att vara det. annars är det ju bara att dom ändrar den ambitionen.
Det stora felet jag ser egentligen efter att ha lyssnat på en diskusion om det i dag på radion är att SR inte är konsekventa i bedlömninen, det är väll det som stör iaf mig mest.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMI:
om SR vill ha som linje att vara "opolitiska" så är det väll rätt om dom strävar efter att vara det. annars är det ju bara att dom ändrar den ambitionen.

mm fast han har ju ej varit så politisk i radio tycker jag men eftersom han turnerar med sin skam för Sverige-turné så är det ju att engagera sig politiskt kanske


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

isola:

mm fast han har ju ej varit så politisk i radio tycker jag men eftersom han turnerar med sin skam för Sverige-turné så är det ju att engagera sig politiskt kanske

Det är ju en "bedömningsfråga" som det brukar heta. Tycker mest att det är löjligt. och som jag skrev i mitt lilla tilläg, hade SR varit konsekventa i bedömningen av vad som är övertramp eller ej så hade det väll iaf för mig varit en annan grej. Men ja lite löjligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMI:

Det är ju en "bedömningsfråga" som det brukar heta. Tycker mest att det är löjligt. och som jag skrev i mitt lilla tilläg, hade SR varit konsekventa i bedömningen av vad som är övertramp eller ej så hade det väll iaf för mig varit en annan grej. Men ja lite löjligt.

nja det blir det väl inte om de nu ser _allt_ politiskt som övertramp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker om Soran Ismail, tycker han är en duktig debattör och en bra person i debatten. Han har dock profilerat sig allt för mycket mot SD för att kunna vara SR-programledare under en valrörelse, så naturligtvis är beslutet helt korrekt. Ser gärna honom som en debattör under valåret men inte som programledare. Bra av SR att också tydligt markera att partiskhet inte hör hemma inom SR. Tyvärr hade detta behövts i fler fall då det finns ett par till programledare i SR som tydligt inte är opartiska och som stundtals glänser i sitt hat mot SD, som dessutom till skillnad från Soran är programledare i politiska program. Ett bra första steg av SR alltså, men man borde agera likadant i fler fall.


   
SvaraCitera

Om han inte tar partipolitisk ställning så bör han få vara kvar, om han nu tagit partipolitisk ställning så är det ju rätt gjort. SR och SVT ska vara oberoende, annars kan vi lika gärna lägga ner det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

http://t.sr.se/1gywwRI

Haha, Moa Lundqvist, ett av de största vänstertrollen som SR har. Skräll att hon tar ställning för journalistisk partiskhet på SR...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:
Om han inte tar partipolitisk ställning så bör han få vara kvar, om han nu tagit partipolitisk ställning så är det ju rätt gjort. SR och SVT ska vara oberoende, annars kan vi lika gärna lägga ner det.

Svt är inte oberoende, dom har många högerextrema högernissar som Janne josefsson


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:
Om han inte tar partipolitisk ställning så bör han få vara kvar, om han nu tagit partipolitisk ställning så är det ju rätt gjort. SR och SVT ska vara oberoende, annars kan vi lika gärna lägga ner det.

Han turnerar med en show som kritiserar SD men har nog ej nämnt SD i radio vad jag vet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Black-Power:

Svt är inte oberoende, dom har många högerextrema högernissar som Janne josefsson

knappast högerxtrem. sedan är han väl inte ens anställd av svt.


   
SvaraCitera