Aviseringar
Rensa alla

Sorgsen bekant


Ämnesstartare

Agerar ni när någon ni känner/känt verkar må dåligt? Hör ni av er, försöker ni släppa tanken på det för att ni inte vill ha kontakt eller vad gör ni?

Vissa kanske inte hör av sig för att de känner att de inte har den "rätten" (alltså den relationen som Tillåter sådan tröst) eller för att de haft en dålig relation och inte känner att det skulle hjälpa om de agerade. eller så reagerar de knappt för att de inte gillar personen (jag skulle reagera+försöka agera oavsett hur mkt jag ogillade personen)


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

hahahlurad: Ja, försöker alltid

Finns kanske få undantag och då är det om jag knappt känner personen för tillfället och förlorat relationen/kontakten helt.

men frågan är ju om man gör ngt när det gäller en bekant, förutsatt att ingenting jättedramatiskt hänt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oftast, beror på vem det är. Finns ju människor som man vill ska hamna i deprition och dö men de flesta brukar jag hjälpa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq: Finns ju människor som man vill ska hamna i deprition och dö

ShockeradTardigGalen det skulle jag aldrig önska ngn. Om jag ogillar ngn så önskar jag bara att den ändrar sitt dåliga beteende och ångrar det mindre bra den gjort


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hahahlurad:

ShockeradTardigGalen det skulle jag aldrig önska ngn. Om jag ogillar ngn så önskar jag bara att den ändrar sitt dåliga beteende och ångrar det mindre bra den gjort

Okej dö var väll att ta i. Men jag vill att personens liv ska bli så jobbigt som möjligt.


   
SvaraCitera

hahahlurad: Ja, försöker alltid


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Erbjuder mitt stöd, sen är det upp till den personen om hen vill ta emot det eller ej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja det gör jag. Sedan är det ju dock inte alltid läge att ta upp ngt sådant om man inte kan prata ostört, men ja. 


   
SvaraCitera