Aviseringar
Rensa alla

SOS 911 112 osv halsmandelexperter


Ämnesstartare

tagit bort mina halsmandlar och har varit tjöt om att det ej ska blöda.. och med blöda tänker jag att det stänker ur munnen och sådära.. och nu när jag borstade tänderna så kom det en del blod, irriterade väll sårskorpan

googlat och där står det: om det börjar blöda, åk in till akuten

men va sjuttstiken.. blöder ju bara lite? behöver råd... vad ni tror... ååå..........................


   
Citera
Ämnesstartare

sjukvårdsupplysningen

imo tror jag att du håller på att dö.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Började du blöda nyss eller har det hänt fler gånger?


   
SvaraCitera

kPTRRRR:

sjukvårdsupplysningen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kPTRRRR:

imo tror jag att du håller på att dö.

om det vore så väl [crazy][wink]

frukt:

Började du blöda nyss eller har det hänt fler gånger?

jag har ju känt blodsmak och sådär, men inte såpass att det kommer blod när spottar och så såg jag blod när jag öppnade käften och kollade på såren. men absolut inte mycket... tänker att det är väll klart att en sårskorpa blöder LITE? är väll oundvikligt att helt ej irritera den i samband med mat och så..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej, som de tidigare sagt så gör du nog bra i att ringa sjukvårdsupplysningen i hopp om att få prata med någon som har koll på blödningar efter tonsillektomi för att kunna avgöra om dina är allvarliga eller bara "retningar". Det kan faktiskt vara farligt om det börjar blöda mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

får väcka min mamma hon e sjuksköterska


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

får väcka min mamma hon e sjuksköterska

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hon sa att om d ej kmr mycket eller fortsätter blöda så e d lugnt.. undvika att äta värsta stickiga grejerna ba


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pis and löv godnatt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För säkerhets skull bör man nog alltid åka in till akuten när man blöder efter tonsillektomi, eftersom det snabbt kan utvecklas till livsfarlig blödning.
Inte för att skrämma dig, men operationen har i relation till andra operationer hög postoperativ dödlighet pga blödningsrisken, därför ska blödningar tas på allvar. Bättre att vara för mycket orolig än för lite.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som framtidstronen säger. Jag blev fett orolig. [shake]


   
SvaraCitera

När jag tog bort dom så kom det blod några dagar efter. ingen fara alls.

Vänta bara tills tråden för stygnen löses upp[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

usch vad läskigt det där verkar.
Är glad att jag ej är 1 halsbarn [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Galvmeister:

Vänta bara tills tråden för stygnen löses upp[wink]

-

:S:S:S

Hoppas din mamma sjuksköterska har rätt!! Det har hon nog. Men om det blir värre ska du nog åka in.
Hoppas att det ej blir!!
Akuter är så läskiga. Uschanbuschan. Tillbringade nästan en hel nyårsafton på akuten förut. Så hade de mage att ta in ett lite barn före mig. FÖRE MIG!!!
Jävla sätt.


   
SvaraCitera