Aviseringar
Rensa alla

Sova.


Ämnesstartare

Är sömn så viktigt för dig?
Vill du hellre sova än att vara vaken? Hur kan du vilja det? Blir du verkligen så trött varje kväll att du känner att du bara måste sova? Kan du sova en timme på kvällen och sedan gå upp? Eller säger du att du bara ska sova en stund och sedan sover du vidare till nästa dag?

behöver underhållning.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

SUKOF:

Vill du hellre sova än att vara vaken?

Ja

SUKOF:

Hur kan du vilja det?

Man har inte ångest när man sover,man kan inte bli sårad när man sover,man slipper helvetet när man sover.

SUKOF:

Blir du verkligen så trött varje kväll att du känner att du bara måste sova?

Jag är alltid trött.

SUKOF:

Kan du sova en timme på kvällen och sedan gå upp?

Nej,vad är meningen med d?Likabra att sova.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SUKOF:

Är sömn så viktigt för dig?

jag har ganska seriösa sömnproblem, snittar nog 3.5 timme per natt vardagar, knappast hälsosamt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej sömn är inte så viktigt för mig. Det är inte så att jag väljer att sova framför något annat. Om någon frågar om jag vill hitta på något så gör jag hellre det än att sova t.ex.
Trodde alla var sånna.

Jag blir heller aldrig sådär trött. Isåfall bara om jag har varit vaken i över ett dygn. Absolut inte efter bara tolv timmar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

martin312:

jag har ganska seriösa sömnproblem, snittar nog 3.5 timme per natt vardagar, knappast hälsosamt

Syftar inte på sömnproblem. Vad är ditt förhållande till sömn utöver det? Gillar du att sova eller gör du hellre något annat?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SUKOF:

Är sömn så viktigt för dig?

Ja.

SUKOF:

Vill du hellre sova än att vara vaken? Hur kan du vilja det?

Äh. Gillar att sova.

SUKOF:

Blir du verkligen så trött varje kväll att du känner att du bara måste sova?

Nej.

SUKOF:

Kan du sova en timme på kvällen och sedan gå upp? Eller säger du att du bara ska sova en stund och sedan sover du vidare till nästa dag?

Jag kan sova en timme bara sådär. Helst före åtta, annars somnar jag inte på kvällen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SUKOF:

Syftar inte på sömnproblem. Vad är ditt förhållande till sömn utöver det? Gillar du att sova eller gör du hellre något annat?

pluggar väl antar jag [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SUKOF:

Är sömn så viktigt för dig?

Ja.

SUKOF:

Vill du hellre sova än att vara vaken? Hur kan du vilja det? Blir du verkligen så trött varje kväll att du känner att du bara måste sova?

Jag vill ofta vara uppe längre än jag "borde" sedan nästa dag när jag vaknar förbannar jag mig själv för att jag inte la mig tidigare.

SUKOF:

Kan du sova en timme på kvällen och sedan gå upp? Eller säger du att du bara ska sova en stund och sedan sover du vidare till nästa dag?

Jag kan om jag vill, men mår rätt dåligt av det, känns som man missat saker under dagen (vilket man ju har då) och att det blir på bekostnad av ens nattsömn.

Jag lägger mig helst när jag är trött på kvällen/natten.


   
SvaraCitera

Älskar att sova, det är typ min favoritsysselsättning. Sover alltid när jag har tråkigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad konstiga ni är. Eller också är det jag som är konstig. Hur kan man prioritera något så tråkigt som sömn när man kan vara vaken och medveten?
Man sover ju halva livet, tänk vad mycket man missar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SUKOF:

Är sömn så viktigt för dig?

Nä.

SUKOF:

Vill du hellre sova än att vara vaken?

Ibland, om man väl får kontrollera drömmandet så är drömvärlden roligare än detta. Fast det händer så sällan, så nä.

SUKOF:

Blir du verkligen så trött varje kväll att du känner att du bara måste sova?

Om jag sovit dugligt många timmar natten innan, nej.

SUKOF:

Kan du sova en timme på kvällen och sedan gå upp? Eller säger du att du bara ska sova en stund och sedan sover du vidare till nästa dag?

Ibland. Vill ha 2 iaf


   
SvaraCitera

SUKOF:

Hur kan man prioritera något så tråkigt som sömn när man kan vara vaken och medveten?

beror på hur trött man är. mycket. och hur trött man är beror på hur bra man sov sist, hur bra man ätit och hur mycket fysisk aktivitet man utsatt sin kropp för. samt hur likgiltig man är.

varier på att sova fyra timmar/natt i en vecka till att kanske behöva tio för att fungera normalt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SUKOF:

Vad konstiga ni är. Eller också är det jag som är konstig. Hur kan man prioritera något så tråkigt som sömn när man kan vara vaken och medveten?
Man sover ju halva livet, tänk vad mycket man missar.

Vad missar man exakt på natten? Dåliga serier från 90-talet och repriser av gårdagens keno? XD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sculptura:

Vad missar man exakt på natten? Dåliga serier från 90-talet och repriser av gårdagens keno? XD

Jag syftade kanske inte riktigt på TV. Om fler hade prioriterat vakenheten hade du kunnat umgåtts med dom!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SUKOF:

Är sömn så viktigt för dig?

Ja.

SUKOF:

Vill du hellre sova än att vara vaken?

Tvärtom.

SUKOF:

Blir du verkligen så trött varje kväll att du känner att du bara måste sova?

Nej, men jag blir det om jag låter bli.. Då sover man bort hela eftermiddagen istället.

SUKOF:

Kan du sova en timme på kvällen och sedan gå upp?

Mja, beror på. Ibland, ibland inte, tillfälligheter.


   
SvaraCitera