Aviseringar
Rensa alla

Sova bredvid elskåp?


Ämnesstartare

Tja jag har en fråga angående att sova bredvid Elskåp/centralen i huset. Jag har nämligen bytt rum och nu sover jag en halv meter bort från Elskåpet. Jag undrar om det är farlig strålning/kraftfält runt omkring det.

Jag frågade en elektriker tidigare om detta men han sa att det inte var någon fara. Hursomhelst så är jag nervös för att utsättas för strålning och undrar om det finns något man kan göra för att minska/undvika det.

Tackar så mycket för svar! 🙂


   
Citera
Ämnesetiketter

du frågar en elektriker, som dagligen arbetar med el, men litar inte på vad han säger, så nu frågar du random ungdomar...?

Det enda tips jag kan ge dig är att sova med foliehatt, då kommer strålningen inte in i hjärnan.


   
SvaraCitera

Inget som påverkar dig i alla fall, vad menar du med elskåp? proppskåpet?


   
SvaraCitera

Ja akta så du inte får AIDS.


   
SvaraCitera

de har antagligen tänkt på det när de byggt huset


   
SvaraCitera

Så länge du inte har typ trådlös el så kommer ingen strålning 🙂 allt går ju genom kablar


   
SvaraCitera
Draug

har hört att riktigt höga nivåer av elektricitet kan påverka hjärnan på skumma sätt. Men är det en vanlig elcentral eller ett proppskåp finns det ingen anledning att oroa sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Blivande_japan

du frågar en elektriker, som dagligen arbetar med el, men litar inte på vad han säger, så nu frågar du random ungdomar...?

Det enda tips jag kan ge dig är att sova med foliehatt, då kommer strålningen inte in i hjärnan."

Haha får testa det! Tänkte see ifall det finns fler elektriker ute på nätet serru;)

"Carolineelisabeth95

Så länge du inte har typ trådlös el så kommer ingen strålning 🙂 allt går ju genom kablar"
Okej vad bra, känns lite bättre nu iaf:)

"nöbbyJa akta så du inte får AIDS."

Sover med kondom på för säkerhetsskull!;)
"Lífþrasir
Inget som påverkar dig i alla fall, vad menar du med elskåp? proppskåpet?"

Proppskåp heter det ja! Kunde inte komma på vad det hette:)


   
SvaraCitera

Det är nog ingen större fara. Hur vida risken ökar för diverse sjukdomar i äldre dagar eller tidigare dödsfall än vanligt är något människor over the globe spenderar tid åt att forska om..  


   
SvaraCitera

Vi ska alla dö.


   
SvaraCitera

Det är ingen fara!! Det brukar vara ca400 volt som max i ett elskåp men sådan ström kan inte hoppa en halv meter och gör inte heller någon sorts farlig strålning!! Du behöver inte vara rädd!!


   
SvaraCitera