Aviseringar
Rensa alla

Spänningsvärk


Ämnesstartare

Är jag den enda 18-åringen som lider av fruktansvärd spänningsvärk?

Har haft det sedan jag var 13, men det har eskalerat och hamnat på kroppsdelar där det inte är speciellt vanligt med spänningsvärk som överarmarna och händerna. Har det även i huvud (speciellt bakhuvudet där jag är och alltid har varit alldeles öm), ögon, kindben, käkar, nacke, hals, axlar, skuldror och vissa punkter på nedre delen av ryggen. 

Har varit i kontakt med naprapat och läkare dessa år. Har även lagt ner mycket pengar på massagebesök. Samt besökt kuratorer då denna typ av värk grundar sig i stress och oro. Men ingenting hjälper. Vet inte vad jag ska ta mig till längre. Om jag känner såhär vid denna ålder, hur kommer det då se ut i framtiden? 

Vet en del som har lite spänningsvärk, men inget i jämförelse med den fruktansvärda värk jag har som får mig att hellre ta livet av mig. Någon som känner igen sig? 


   
Citera

Aldrig ens hört om detta lol. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Reeeetooo:
Aldrig ens hört om detta lol. 

Jag menar det. När man säger att man har spänningsvärk så är det antingen "Va? Vad är det?" eller "Du menar väl träningsvärk"? Gosh...


   
SvaraCitera

Tränar du något? Någon form av yoga har hjälpt andra med liknande symptom. Jag tänker, har du kört med detta system med den här hjälpen i flera år utan resultat få man leta efter annat som kan hjälpa. Jag säger inte att du gjort fel, bara att det låter som att du inte hittat helt rätt än. Har själv funderat på någon form av yoga men aldrig tagit tag i det, tyvärr 🙁


   
SvaraCitera

sommargåvan:

Jag menar det. När man säger att man har spänningsvärk så är det antingen "Va? Vad är det?" eller "Du menar väl träningsvärk"? Gosh...

När jag läste tänkte jag direkt spänningshuvudvärk. Detta gjorde mig nyfiken och tänker fasen ta och studera detta tills jag vet exakt vad det är!


   
SvaraCitera

Har du testat akupunktur? Det kan hjälpa mot jävligt mycket. Nu hade jag bara huvudvärk o lite problem i vaden med blod men det fixade för mig. Värt att läsa mer om?


   
SvaraCitera

Reeeetooo:
Har du testat akupunktur? Det kan hjälpa mot jävligt mycket. Nu hade jag bara huvudvärk o lite problem i vaden med blod men det fixade för mig. Värt att läsa mer om?

räkna till potatis 


   
SvaraCitera

Min storasyster har liknade besvär, men inte alls i samma grad som det du beskriver 🙁 För henne hjälper enkel massage lite då och då. 


   
SvaraCitera

Låter skumt och väldigt ovanligt tanke med din ålder 😛 

Vad är det för spänningsvärk ?  typ som man kan få efter träningen om man inte hat värmt upp ordentligt och kört för hårt ? 🙂 

Det kan va ngt  psykiskt ,har man harmoni och peace i själen och tankarna så har man inte Spänningsvärk . Har du det redan så kommer det tyvärr isf blir värre med man  blir äldre och svagare man blir 😛 

tips börja koncentrera dig på meditation och kropp/led övningar 🙂  

 


   
SvaraCitera

Ja har haft/har.  Akupunktur är nog bra.


   
SvaraCitera

Jag har det, har gått till kurator, massös, testat akupunktur osv och det går fortfarande inte över så sjukt jobbigt. Hoppas det blir bättre för dig!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:
Tränar du något? Någon form av yoga har hjälpt andra med liknande symptom. Jag tänker, har du kört med detta system med den här hjälpen i flera år utan resultat få man leta efter annat som kan hjälpa. Jag säger inte att du gjort fel, bara att det låter som att du inte hittat helt rätt än. Har själv funderat på någon form av yoga men aldrig tagit tag i det, tyvärr 🙁

Testade det några få gånger förut. Men det var inte riktigt min grej. Tränade dock en hel del förut, aerobics och gym. Men upplevde inte att det förändrade något. Har dock precis börjat dansa och gymma nu. Så får se om man upptäcker någon träningsform som hjälper.

Reeeetooo:

När jag läste tänkte jag direkt spänningshuvudvärk. Detta gjorde mig nyfiken och tänker fasen ta och studera detta tills jag vet exakt vad det är!

Haha, det tycker jag!

Reeeetooo:
Har du testat akupunktur? Det kan hjälpa mot jävligt mycket. Nu hade jag bara huvudvärk o lite problem i vaden med blod men det fixade för mig. Värt att läsa mer om?

Nej det har jag inte. Har alltid varit skeptisk inför det. Jag menar, tänk om nålar träffar en nerv? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

W.W :
Min storasyster har liknade besvär, men inte alls i samma grad som det du beskriver 🙁 För henne hjälper enkel massage lite då och då. 

Tänk om det ändå vore så 🙁

Aaron:
Låter skumt och väldigt ovanligt tanke med din ålder 😛 

Vad är det för spänningsvärk ?  typ som man kan få efter träningen om man inte hat värmt upp ordentligt och kört för hårt ? 🙂 

Det kan va ngt  psykiskt ,har man harmoni och peace i själen och tankarna så har man inte Spänningsvärk . Har du det redan så kommer det tyvärr isf blir värre med man  blir äldre och svagare man blir 😛 

tips börja koncentrera dig på meditation och kropp/led övningar 🙂  

 

Hm, vet inte riktigt hur det känns efter träning då man inte värmt upp. Men kan vara liknande! Det speciella med spänningsvärk är att man kan känna s.k. knutar på kroppen där det gör fruktansvärt om. Men eftersom det handlar om nerver så sprider sig värker i hela kroppen. Om någon skulle trycka på en knut på min arm skulle det stråla upp till huvudet. 

Men som sagt, är det svårt att förklara. Det känns som att man går runt och bär på 20 kg stenar i sin kropp, och man känner sig alldeles stel. Men spänningsvärk i bröstet kan jag dock uppleva som kärlkramp. 
Jag kommer att dö i förtid...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
Ja har haft/har.  Akupunktur är nog bra.

Usch :/ Får nästan testa det!

betterthanyou:
Jag har det, har gått till kurator, massös, testat akupunktur osv och det går fortfarande inte över så sjukt jobbigt. Hoppas det blir bättre för dig!

Åh, någon som jag. :') Hjärta


   
SvaraCitera

sommargåvan: Tänk om det ändå vore så 🙁

Ja 🙁 Hoppas det ordnar sig för dig! Vad sa läkarna förresten?


   
SvaraCitera