Aviseringar
Rensa alla

Spänningsvärk


sommargåvan:

Tänk om det ändå vore så 🙁

Hm, vet inte riktigt hur det känns efter träning då man inte värmt upp. Men kan vara liknande! Det speciella med spänningsvärk är att man kan känna s.k. knutar på kroppen där det gör fruktansvärt om. Men eftersom det handlar om nerver så sprider sig värker i hela kroppen. Om någon skulle trycka på en knut på min arm skulle det stråla upp till huvudet. 

Men som sagt, är det svårt att förklara. Det känns som att man går runt och bär på 20 kg stenar i sin kropp, och man känner sig alldeles stel. Men spänningsvärk i bröstet kan jag dock uppleva som kärlkramp. 
Jag kommer att dö i förtid...

Är rädd för du har någon typ av kronisk spänningsverk och sånt går inte bota utan bara mildra :/ 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

W.W :

Ja 🙁 Hoppas det ordnar sig för dig! Vad sa läkarna förresten?

Har varit hos läkare så många gånger att jag knappt minns. Har liksom inte fått ut något av det. Men den senaste läkaren satt och snackade hela vår tid om vilken skola jag gick i och hur många elever jag tror går i andra skolar, och det sista hon sa var "Testa chi gong". 

Aaron:

Är rädd för du har någon typ av kronisk spänningsverk och sånt går inte bota utan bara mildra :/ 

Skräm inte upp mig. 🙁 Kan dock inte tänka mig den dagen då jag inte har spänningsvärk..


   
SvaraCitera

sommargåvan: Har varit hos läkare så många gånger att jag knappt minns. Har liksom inte fått ut något av det. Men den senaste läkaren satt och snackade hela vår tid om vilken skola jag gick i och hur många elever jag tror går i andra skolar, och det sista hon sa var "Testa chi gong".

Men Gud! Låter ju rejält kasst! Tumme ned


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

W.W :

Men Gud! Låter ju rejält kasst! Tumme ned

Lid med miiiiig. Gråter


   
SvaraCitera

Spikmatta, yoga, psykologdamtal, hypnos el lugnande piller kanske hjälper


   
SvaraCitera

sommargåvan:

Usch :/ Får nästan testa det!

Åh, någon som jag. :') Hjärta

haha twins!


   
SvaraCitera

sommargåvan:

Lid med miiiiig. Gråter

Det gör jag! 🙁 Blir ledsen när andra är ledsna 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

betterthanyou:

haha twins!

HjärtaHjärtaHjärta


   
SvaraCitera

Hej!

Känner igen mig till viss del. För ett tag sen hade jag spänningsvärk i nacken men det gick över när jag började stretcha. Mitt tips är att ta kontakt med en sjukgymnnast. De kan hjälpa dig med olika övningar för att lättare slappna av i musklerna. Försök att minska stress då kommer nu oxå slappna av i musklerna. Kan inte så mkt om detta men du kan helt enkelt ta och böja kroppen i såna vinklar där det sträcker.


   
SvaraCitera

Åh nacken........ min största spänningsgrej. Men det är oftast när jag sover konstigt på den, då blir jag jätteyr dagen efter. Skitjobbigt.


   
SvaraCitera

Naprapat känns ju livfarligt. Hört att det gör sjukt ont men är skönt efteråt. Någon som har testat? Jag hade nog behövt gå och fixa min rygg. 


   
SvaraCitera