Aviseringar
Rensa alla

Spanska, franska eller tyska O.o


senda:

man väljer väl ett program där man slipper B-språk!!!

städarlinjen?


   
SvaraCitera

Hell_man:

städarlinjen?

Teknik 😛 har bara typ matte fysik kemi teknik cad [bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile]
äger


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Ja, men det är fascinerande med ryska. [y]

Fascinerande vet jag ingenting om. [blush] Tycker det är lite häftigt bara. [smile]


   
SvaraCitera

Myksa:

Fascinerande vet jag ingenting om.

Jag tyckte att det lätt jättehäftigt när jag var i Ryssland. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spanska är riktigt lätt, riktigt simpel grammatik, men....

Insert name here:

Tycker du borde läsa mer svenska istället, du ser ut att behöva det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

franska är förjäääävla tråkigt, orekommenderat[n]


   
SvaraCitera

Hur ska man veta vilket som är lättare än det andra om man bara läser ett språk? [confused] Ganska skev fråga det där du. Om du läst något språk på högstadiet så är väl det såklart det lättaste för dig. Om inte, så är tyskan mest likt svenskan.


   
SvaraCitera
Exner

Spanska är lättare i början, men blir knepigt under steg fyra. Har du några fundering kring, vad du vill pyssla med efteråt? Tyska är stort, inom svenska industri, medan spanska är bra, för att ha kontakter md - eller resa - Sydamerika.

[mad]


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Jag tyckte att det lätt jättehäftigt när jag var i Ryssland. [blush]

Ryska dummingar i filmer låter stenhårda. Det är ballt! [y]


   
SvaraCitera

Myksa:

Ryska dummingar i filmer låter stenhårda. Det är ballt!

Sant. [y]


   
SvaraCitera

StoraHimlen:

Frågan är till er som har läst spanska, franska eller tyska på gymnasiet[cute], vilket är det lättaste att studera\läsa?????? Vilket av de liknar mest svenska språket????[confused]

vilket som är lättast beror helt på hur bra/dålig lärare du har samt vilka krav densamme har.

Tyska tillhör samma "språkfamilj" som svenska och är därför troligtvis lättast, dock kan grammatiken vara ganska tung, men istället behöver du inte plugga så mycket på glosorna som ofta påminner om svenskan.


   
SvaraCitera

spanska lätt, det är lättast att lära sig. jag har bott ett år i spanien också men jag umgicks mest med svenskar eftersom jag inte är superbra på språk förutom svenska/engelska


   
SvaraCitera

Jag har läst alla tre, franska är svårast men det är ändå det roligaste och mest användbara, iaf mest användbart för mig. Men tyska är ju bra också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fraaaaaaaaaaaaaaanska


   
SvaraCitera

Spanska har rätt lätt grammatik, även franska. Tyska kan jag inget om.


   
SvaraCitera