Aviseringar
Rensa alla

SPANSKKUNNANDE SÖKES. Översätt text! Snälla!


Ämnesstartare

Hej. Jag är i stort behov an någon som kan spanska flytande, och spm kan översätta denna texten. Jag kan spanska ganska bra, men har brottom och skulle aldrig hinna översätta texten korrekt. Jag ser om ni har tagit hjälp av enbart Google Translate eller dylikt. Texten måste vara grammatiskt korrekt. Skulle verkligen uppskatta om någon tog sig tiden! Här under följer texten:

Boken handlar till mestadels om den kriminella mannen El Lute, som till att börja med rånar en smyckeaffär på smycken till ett värde av 164 000 pesetas. Han skjuter även en äldre man utanför smyckeaffären, som dör och faller till marken.

I boken får man följa El Lute på hans resa, då han blir tillfångatagen tre gånger, och lyckas fly två gånger. Första gången lyckades han fly när han åkte tåg på väg till fängelset i Madrid. När han var på toa, lyckades han ta sig ur handfängelset och hoppa av tåget. Polisen tillfångatog honom när han hade vält med en bil.
Den andra gången han lyckades att fly, och var på fri fot i över tre år. Han lyckades fly från fängelset Carabachel som ligger i Madrid, genom att få med sig två andra av fångarna, och medan de sjöng julsånger riktigt högt, gjorde de ett hål i väggen och lyckades klättra ut ur fängelset med hjälp av kablar i taket. När de va på väg ur fängelset, så såg en vakt dem och slog larm. El Lute var den ända av de tre fångarna som lyckades fly, och det gjorde han pga. en bil som stod o väntade på honom utanför fängelset.

Alla poliser i hela Spanien letade efter El Lute i tre år, men hittade honom inte. Nu hade även El Lute blivit känd, hela Spaniens befolkning pratade om hans äventyr och beundrade honom även fast han var kriminell. Han blev kallad ett spöke, eftersom han försvann varje gång poliserna närmade sig honom.

När både El Lute och hans bror, som kallade sig El Lolo, gifte sig med två unga flickor, stormade polisen in och förstörde den stora festen. De trodde att de skulle lyckas att fånga honom, men både EL Lute och hans bror lyckade även denna gången fly, i riktning mot Alicante.

Ett år efter detta planerade över femtio poliser en operation för att fånga EL Lute. De skulle ha tio bilar, och ingen skulle bära poliskläder. Två av inspektörerna skulle sitta på ett kafé och spela Domino, och några andra skulle klä ut sig till mekaniker och låtsas reparera en bil. Det skulle även vara poliser placerade i varje hus.

Nu lyckades de äntligen fånga El Lute, och de sköt hans bror, men han överlevde. När de fångade El Lute sa han:
- Okej, du vinner. Jag är fångad. Jag är trött på att fly och fly.

Tack på förhand! 😮


   
Citera

he he kul om någon översätter texten någorlunda korrekt och sedan ba lägger in hora någonstans he he


   
SvaraCitera

No hablo Español, Porr Farbror


   
SvaraCitera

[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men åh


   
SvaraCitera
Åtta

Ingen kommer att göra ditt skolarbete åt dig. Är det något specifikt som du har problem med så är du välkommen att fråga, men rent fusk tänker vi ej stå till tjänst med.

Tråd låst.


   
SvaraCitera
Åtta

Tråden låst


   
SvaraCitera