Aviseringar
Rensa alla

Spara till en Ferrari


Spara ALLT du tjänar. Du kan även jobba extra utan för ica, med slita kläder, en filt och en papmug så tjänar du en hel del. Så det är inte så svårt. Annars kan du ju testa triss eller köpa aktier. Men det är ju inte så säkert att det går så bra...


   
SvaraCitera

Aventador:

Kanske tjäna 25 000/mån, jag är 17 nu och vill köpa vid 25

Spendera som lite som möjligt, extra jobba. Bli bara inte som dom på superspararna


   
SvaraCitera

Tänk sedan på att du behöver ha råd med försäkring till bilen.
Skatten på bilen.
Bränslet till bilen.
Andra oförutsedda kostnader.


   
SvaraCitera

Bra så att du vet så är märket så mycket pengar... Man kan bygga en snarlik 'likadan för säkert 65-70% utav priset..


   
SvaraCitera

Lav: Tänk sedan på att du behöver ha råd med försäkring till bilen.
Skatten på bilen.
Bränslet till bilen.
Andra oförutsedda kostnader.

inte schysst Lav...


   
SvaraCitera

aggy_yo: inte schysst Lav...

Livet som bilägare gör skador i ens själ 🙂


   
SvaraCitera

Lav: Livet som bilägare gör skador i ens själ 🙂

hehe ok aj


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

............Du kan ju annars ta och höra med Tjock-Steffe?


   
SvaraCitera

Räcker inte d där, underhållning och försäkringar, skatt och stuff kostar skjortan, särskilt om man är ungggg


   
SvaraCitera

Jag har faktisk ett par vänner som har (har haft) Ferrari och deras uppfattning om bilen är inte så där överdrivet positivt.

På positiva sidan - en jävligt välbyggd bil med bra köregenskaper samt dessutom en otrolig fittmagnet och kukförlängare.

På negativa sidan som är betydligt längre - att den är dyr i inköp har du ju bevisligen redan upptäckt. Bilen är dessvärre inte helt funktionsfri. Nu förutsätter jag att du ENBART tänker köra bilen sommartid soliga och fina dagar. Men en vanlig service går på ca 30.000 kronor. Ett vanligt byte av bromsskivor och bromsbelägg ligger i 60.000 kronors klassen och ett byte till 4 nya sommardäck ligger på dryga 50.000 kronor.

Så med tanke din fråga - Spara till en Ferrari - så skulle jag nog rekommendera dig att köpa en begagnad Volvo eller SAAB istället. Dom som köper Ferrari tillhör den gruppen av penningstarka individer som aldrig någonsin skulle gå in på en bilfirma och fråga vad bilen kostar och ännu mindre skulle ställa frågan på UM - Spara till en Ferrari.   Blink   Glad   Mycket glad

För övrigt - kolla in Flashback och Garaget. Där har du mängder med trådar vad beträffar Ferrari, ägande och service.  Blink


   
SvaraCitera
Exner

Aventador:
Vad är det effektivaste sättet att spara/tjäna 2 300 000 kr? seriösa svar tack

Hyr i stället. Du kommer med 90 % sannolikhet att tröttna och önska att du hade lagt pengarna på annat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TOR:
Jag har faktisk ett par vänner som har (har haft) Ferrari och deras uppfattning om bilen är inte så där överdrivet positivt.

På positiva sidan - en jävligt välbyggd bil med bra köregenskaper samt dessutom en otrolig fittmagnet och kukförlängare.

På negativa sidan som är betydligt längre - att den är dyr i inköp har du ju bevisligen redan upptäckt. Bilen är dessvärre inte helt funktionsfri. Nu förutsätter jag att du ENBART tänker köra bilen sommartid soliga och fina dagar. Men en vanlig service går på ca 30.000 kronor. Ett vanligt byte av bromsskivor och bromsbelägg ligger i 60.000 kronors klassen och ett byte till 4 nya sommardäck ligger på dryga 50.000 kronor.

Så med tanke din fråga - Spara till en Ferrari - så skulle jag nog rekommendera dig att köpa en begagnad Volvo eller SAAB istället. Dom som köper Ferrari tillhör den gruppen av penningstarka individer som aldrig någonsin skulle gå in på en bilfirma och fråga vad bilen kostar och ännu mindre skulle ställa frågan på UM - Spara till en Ferrari.   Blink   Glad   Mycket glad

För övrigt - kolla in Flashback och Garaget. Där har du mängder med trådar vad beträffar Ferrari, ägande och service.  Blink

Hahahahaha Tack 😀

Och tack till er alla andra! 🙂


   
SvaraCitera

Aventador: Hahahahaha Tack 😀

Och tack till er alla andra! 🙂

Satsa hellre på en sportbil för i runda slängar 100K - 200K kronor. Då blir inte prisfallet (värdeminskningen) så katastrofal. Två bra val är...

MAZDA MX-5
2009_Mazda_MX-5_Miata_--_08-28-2009.jpg

PORSCHE CAYMAN
porsche_cayman_r_by_dangeruss-d5dpmef.pn

Vårdar du bilen väl så skulle jag tippa på att Cayman bevarar sitt värde bäst och är självfallet 100x roligare att göra än en MX-5. Servicen är naturligtvis dyrare på en Porsche än på en Mazda. Vägegenskaperna i en Porsche är dessutom ljusår mycket bättre i en Porsche än i en Mazda. Men, smakar det så kostar det! Mycket glad

Samtidigt får du tänka på att förutsatt att du inte tänker köra på bana så är det samma hastighetsbegränsningar som gäller för dig som för alla andra med 70 - 90 resp 110 km/h på allmänna vägar. Tumme ned


   
SvaraCitera

adaq:
Spara ALLT du tjänar. Du kan även jobba extra utan för ica, med slita kläder, en filt och en papmug så tjänar du en hel del. Så det är inte så svårt. Annars kan du ju testa triss eller köpa aktier. Men det är ju inte så säkert att det går så bra...

Min farbror jobbar som ekonom och han har hjlpt mig med aktier. Mina sålda aktier har jag tjänat 40 000 kr på


   
SvaraCitera

spara pengar till harvard university ist och därefter kan du fan bli rik på direkten 


   
SvaraCitera