Aviseringar
Rensa alla

Specialutformat program? Behörighet?


Ämnesstartare

Hej jag går tvåan i Natuvetenskapliga programmet. Jag har kommit på nuatt jag VERKLIGEN inte trivs med kemin & fysiken.
Antingen skulle jag vilja byta till en samhällsklass eller få ett specialutformatprogram. En kompis slapp kemi B och valde 200 p Golf istället. Vet ni ifall man kommer in på universitet i B1 gruppen ändå? Dvs den gruppen som inte räknas med komplement, högskoleprovet eller något? Får man någon slags särbehandling?

Tror ni det är möjligt att välja bort både Kemi A & Fysik A som jagl äser nu och där jag bara ligger på G, och välja kurser för 350 p eller vad det nu blir? Eller iallafall välja bort minst Kemi B och kankse Fysik A?
Tack!


   
Citera
Ämnesstartare

Beror ju på vad du söker in till för utbildning, krävs kemi och fysik kommer du inte i någon grupp alls, krävs det inte spelar det ingen roll om du läst kemi/fysik eller golfkunskap. Svårare än så är det inte, är helt upp till vad du tänkte läsa efter gymnasiet.


   
SvaraCitera

Din svenska är nog inte tillräckligt bra för att klara av högskoleprovet.. [sad]


   
SvaraCitera

Vet inte, men fråga din studievägledare. Det är ändå han/hon som du måste prata med om du ska byta ut kurser.

S3ON:

Din svenska är nog inte tillräckligt bra för att klara av högskoleprovet..

Du har inte gjort högskoleprovet, va?


   
SvaraCitera

mediakatt:

Du har inte gjort högskoleprovet, va?

Jo.. Men minns ej hela.. Var det inga test på svenska kunskaper? [confused]


   
SvaraCitera

S3ON:

Jo.. Men minns ej hela.. Var det inga test på svenska kunskaper?

Tänkte mer på det faktum att du inte direkt kan misslyckas med högskoleprovet.


   
SvaraCitera

mediakatt:

Tänkte mer på det faktum att du inte direkt kan misslyckas med högskoleprovet.

Kan jag inte? [confused]


   
SvaraCitera

S3ON:

Kan jag inte?

Nej.


   
SvaraCitera

mediakatt:

Nej.

Coolt [cool]


   
SvaraCitera