Aviseringar
Rensa alla

Spel av alla dess olika slag


Ämnesstartare

Halloj allihopa!

JAg tänkte att här skriver vi om alla möjliga spel, tv-, data och mobilspel eller andra typ av spel. Berätta gärna vad som du tycker om med spelet som typ ''det är en öppen världs där jag kan göra massvis med saker'' osv. Kör på bara! 😀

Håller er gärna till spel och inget annat men jag blir inte arg om man hamnar utanför tråden men skriv gärna då i annan tråd eller i PM om det håller i sig, så om jag säger åt er så får ni lämna tråden om ni pratar om något orelaterat. Tack!

Mvh, Trevlig Snubbe


   
Citera
Ämnesetiketter

Quadrapop är du 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En spelserie som jag personligen älskar är Elder Scrolls, jag har köpt Morrowind, Oblivion och Skyrim men även Elder Scrolls Online. Jag älskar Morrowind för dess story när man spelar som Nerevarin en återuppstående Lord Indoril Nerevar som ska rätta till allt som har hänt, dels förbannelsen över de som förut var Chimers (ljushyade, gulaktig hud) men nu är Dunmers (dark elfs, de är mörka i hyn och har röda eller svarta ögon), varför blev det så? Jo därför att Lord Vivec, Almalexia och Sotha Sil svor att inte använda Wrathguard, Keening och Sunder för att utvinna krafter från Lorkhans hjärta för att få gudakrafter men detta lyssna inte Vivec, Almalexia och Sotha Sil som de svurit att inte göra till Lord Nerevar Indoril. Sen händer det en massa andra saker, jag tänker inte spoila allt för er. Blink
Sen tycker jag inte att Oblivion eller Skyrim har lika bra berättelse men spel värda att köpa, folk tycker ju olika så man kan gilla de iaf! Sen är Morrowind svårt att spela då man inte går upp i level av att döda varelser utan man måste välja några bra saker som man använder sig mycket av som acrobatics och motion eller vad det är och passande vapen skill osv. Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SkeletonGirl:
Quadrapop är du 

Va? Är jag quadrapop? 😛 Vad är det? 😛


   
SvaraCitera

Rise of the Tomb Raider är ett sjukt bra spel. Rekommenderas Tumme upp Bra och lång story och finns mycket man kan "explora". Sen är det riktigt snygga miljöer också!


   
SvaraCitera

Trevlig-Snubbe:
En spelserie som jag personligen älskar är Elder Scrolls

Provat Witcher? Ganska liknande känsla i de spelen


   
SvaraCitera

Spelade PUBG skit mycket innan (1210h), tyckte det var bästa spelet någonsin. Att få en chicken dinner var så jävla nice typ de första 50 gångerna, efter det var det väll bara trevligt att vinna. 


   
SvaraCitera

Efter syobon action och carcassone, när det var populärt med Facebook spel så fanns det ett spel man aldrig överlevde på. Typ carcassone och iPod parachute. Man kastade pilbågar innan fienderna hoppade över en eller tvärtom. Sen tröttna man på de också. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:

Provat Witcher? Ganska liknande känsla i de spelen

Jag ska nog köpa det, The Witcher verkar asnice! 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:

Provat Witcher? Ganska liknande känsla i de spelen

JAg spelade det med en kompis, det var riktigt kul att spela det måste jag säga! 😀


   
SvaraCitera

Mitt bästa spel i år måste vara Detroit: Become Human. Spelet har en väldigt dynamisk story där vad som helst kan hända och man måste fortsätta därifrån, inga game over-skärmar som i Fahrenheit (Indigo Prophecy).

Det är lätt Quantic Dreams bästa spel och det ser riktigt bra ut och skådespelarna gjorde riktigt bra ifrån sig för att efterlikna "androider" / robotar. De bästa karaktärerna är lätt Hank och Connor, jag känner att Karas story kunde ha varit lite mer intressant istället för basically "en robot som ville va mamma". Marcus är också bra men jag känner att hans "förhållande" med North är lite påtvingat vad man än gör (om man inte blir utsparkad från Jericho då).

Ett väldigt bra spel om man vill ha något som Telltale inte kan leverera.


   
SvaraCitera

Jag har länge älskat alla Batman Arkham spelen, speciellt Batman Arkham City. Jag älskar alla dessa Batman spel för att det är perfekta Batman spel. Batman har skapat ett fighting system som används i väldigt många spel nu (freeflow combat) för att det är så bra. Spelen har en perfekt blanding av story, action och stealth.


   
SvaraCitera

Trevlig-Snubbe:
En spelserie som jag personligen älskar är Elder Scrolls, jag har köpt Morrowind, Oblivion och Skyrim men även Elder Scrolls Online. Jag älskar Morrowind för dess story när man spelar som Nerevarin en återuppstående Lord Indoril Nerevar som ska rätta till allt som har hänt, dels förbannelsen över de som förut var Chimers (ljushyade, gulaktig hud) men nu är Dunmers (dark elfs, de är mörka i hyn och har röda eller svarta ögon), varför blev det så? Jo därför att Lord Vivec, Almalexia och Sotha Sil svor att inte använda Wrathguard, Keening och Sunder för att utvinna krafter från Lorkhans hjärta för att få gudakrafter men detta lyssna inte Vivec, Almalexia och Sotha Sil som de svurit att inte göra till Lord Nerevar Indoril. Sen händer det en massa andra saker, jag tänker inte spoila allt för er. Blink
Sen tycker jag inte att Oblivion eller Skyrim har lika bra berättelse men spel värda att köpa, folk tycker ju olika så man kan gilla de iaf! Sen är Morrowind svårt att spela då man inte går upp i level av att döda varelser utan man måste välja några bra saker som man använder sig mycket av som acrobatics och motion eller vad det är och passande vapen skill osv. Glad

Jag arbetar på att göra "mod" till Morrowind, men jag arbetar oerhört segt med den. Men ja, det är ett coolt spel, älskar det för att det är så mysig stämning på något vis.


   
SvaraCitera

PWr:
Rise of the Tomb Raider är ett sjukt bra spel. Rekommenderas Tumme upp Bra och lång story och finns mycket man kan "explora". Sen är det riktigt snygga miljöer också!

Handlade alla Tomb Raider för några månader sedan, spelade första men den hade dock väldigt ovana kontroller så det blev svårt, här även testat Tomb Raider Underworld men det är någon bug så jag kommer inte förbi vid ett hinder. Kikat på videor och det fungerar fint för dom men inte för mig, osäkert varför. Testade även ett ifrån 2012 tror jag det var. Men ja, de är häftiga spel.


   
SvaraCitera

Alla måste prata om dom mest legendariska spelen någonsin som världen skådat i alla dessa tider. Dom spela kallas då för "Minecraft och Roblox" så underbara spel med mycket utforskning, och dessutom är dom ganska gammal då man kan ha spelat det väldigt länge. Har ni sätt pixlarna på när håll i Minecraft, så magnifika färget. Och Roblox former på dom gående spelarna. Så perfekta former. Och sen kan man kolla på alla dom memesen också. Och Minecraft alla olika kombinationer på tex hus, gruva dekorationer, takfärget/former, gräss dekorationer med blommor eller egna bänkar. Och sen Robloxs alla olika bitar man kan använda när jag skapar en egen värld och sen alla olika typer av "gamemodes" som tex Tycoon, obby, first person shooter games och alla fria världar där. Och sen hypixel i Minecraft med all dom gamemodesna som tnt run, hide and seek, egg wars, bed wars, zombie, infekted, tnt wars, housing osv. Ja som du nu förmodligen har förstått om du läser detta är detta 2 av mina favoriter i spelvärlden. Mycket glad


   
SvaraCitera