Aviseringar
Rensa alla

Spel-community project.


Ämnesstartare

Hejsan jag har nu under ett par dagar pratat med olika folk från olika länder och funderat ut att vi ska öppna ett Internationellt Gaming Community.. IGCP, intresset verkar vara stort och jag har haft ett snack med en investerare som verkar nappa, men som inte blivit slutdiskuterat än.

Jag har skrapat ihop en HEL DEL administratörer och moderatorer till ett ungefärligt tal på 20 personer, mestadels från Sverige.

Det som saknas nu är: Någon som kodar hemsidan.. Jag står för designen.
Cupadmins, Serveradministratörer, allmänna administratörer och aktivt folk på hemsidan.

Fick en frågan på ett annat forum om vi skulle vara anslutna till SVEROK.. Har haft planer på det, men det är ju det att det kommer vara internationellt och då kommer inte utländska medlemmar in i Sverok så man får mindre bidrag, men allting är helt idéelt och vi tänker inte tjäna en krona, även fast och om vi inte är medlem i Sverok.

Även annat folk är välkommet med idéer, förslag, tips (på namn), andra tips och konspirationer 🙂

En fråga till, gillar verkligen ungdomar.se's "cms", vad är det för en?youmeet UM5?

Tack från mig // AndreasM


   
Citera

AndreasM:

men allting är helt idéelt och vi tänker inte tjäna en krona

AndreasM:

jag har haft ett snack med en investerare som verkar nappa

Bara jag som inte får det att gå ihop?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Bara jag som inte får det att gå ihop?

Pengar för att starta upp?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om jag var du skulle jag fixa nån som ville lägga ner alla de kodtimmarna ideelt innan jag raggade mods.


   
SvaraCitera
Åtta

Om det ni söker är ett custom-kodat CMS så kommer det att kosta er kring 15-20 tusen - minst. Någon som gör allt det gratis kommer ni knappast att finna.

Sedan ser jag inte riktigt poängen med ännu en spelcommunity.


   
SvaraCitera

Berglund:

Pengar för att starta upp?

Investerare vill TJÄNA pengar, inte låna ut pengar som en bank utan ränta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kalla det vad ni vill. Men investerare är det inte, han vill som... få det att bli stort med hjälp av sin ekonomi och tjäna på att hans namn "finns med". Vi är inte vinstdrivande utan allting går till våra medlemmar.

Custom-kodat CMS är på gång och jag har möjligtvis 2 stycken som kommer att koda, GRATIS.

Åtta:

Sedan ser jag inte riktigt poängen med ännu en spelcommunity.

Jo, det finns ett visst intresse av spelcommunties att de flesta klagar på att bara "gamla spel" spelas. Dvs HL1(cs1.6), WC3 och inte de nya som Far Cry, COD4, Left4Dead...

Sen finns det heller inte på marknaden så många Ligor med så många divisioner så alla får spela på sin nivå. Som R60.org hade i år 3 divisioner till CS 1.6, varför inte låta flera från världen spela mot varandra med lika bra ping et.c.. Lovar vi är inte dom enda med det här konceptet men vi har en del tankar bakom det hela som kommer locka just inbitna gamers.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lycka till i sånna fall! vet inte vad youmeet är så kan tyvärr inte säga nåt om det.


   
SvaraCitera

Ire_:

vet inte vad youmeet är

Det är de som äger den här sidan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sen vill vi gärna att TJEJER kommer med förslag (: För det är inte bara killar som spelar!

Har hittat en studio på FPS-banana som jobbar med rendering, möjligtvis för inbitna SIMS:are att få chansen att säga vad dom vill ha?=)

Kommer med mer information imorgon om hur det går för kodaren. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maj Lis Lööw:

Det är de som äger den här sidan.

aha de som kodat den här sidan. ich verstehen.


   
SvaraCitera

Åtta:

Om det ni söker är ett custom-kodat CMS så kommer det att kosta er kring 15-20 tusen - minst.

Vill man ha nån som vet vad de gör räcker inte 20 000 på långa vägar för en CMS byggd från scratch.

AndreasM:

Custom-kodat CMS är på gång och jag har möjligtvis 2 stycken som kommer att koda, GRATIS.

Tee hee. Kan man få adressen till er blivande lilla community? Kan man kanske få se något "kodaren" gjort tidigare?


   
SvaraCitera
Åtta

Gentlernen:

Vill man ha nån som vet vad de gör räcker inte 20 000 på långa vägar för en CMS byggd från scratch.

Därav mitt "minst". De kan säkert hitta någon sextonåring på php-portalen som kan tänka sig att skriva ett pissigt CMS åt dem för 20000.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han som ska koda sidan är från Storbrittanien är 27 år gammal, IT-lärare på en gigantisk skola och har gjort X antal säkerhetssytem till banker i USA och gjort system för börsen.
Jag hoppas han kan sin sak. 🙂


   
SvaraCitera
Åtta

AndreasM:

Jag hoppas han kan sin sak. 🙂

Jag tycker det låter som att han antingen är arbetslös eller dum i huvudet som donerar bort så många programmeringstimmar till ett stängt projekt. Ska han göra det så måste han ju åtminstone släppa källkoden till CMS:et under någon snäll licens, annars är det ju det största resursslöseriet någonsin.


   
SvaraCitera