Aviseringar
Rensa alla

Spel för unga


Ämnesstartare

Om ni var föräldrar till en 13 åring som e hyfsat vettig, skulle ni då ge hen 18-årsgränsspel såsom gta m.m?


   
Citera
Ämnesetiketter
Kudhos

Damn vad du har fått ont i rumpan över att du inte får spela GTA 5.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej gta suger


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle nog inte ge, men hade tittat mellan fingrarna om hen lyckades skaffa sig en egen kopia med lagliga medel. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Skulle nog inte ge, men hade tittat mellan fingrarna om hen lyckades skaffa sig en egen kopia med lagliga medel. 

Eller olagliga. Nästan alla kompisar jag har som spelar dator har nån gång piratat nåt.

Det går att få tag på rätt enkelt legalt också.

Men det kanske inte är så bra att ge, även om 13 åringen tycker att den klarar av det osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

applekakanshaj2: Eller olagliga.

Skulle du uppmuntra din ungar att begå illegala handlingar? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, var själv en väldigt skötsam och normal 13-åring och jag fick spela det då så ja det skulle ungen få


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Skulle du uppmuntra din ungar att begå illegala handlingar? 

Nej, men jag menar att det händer nog ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

applekakanshaj2:

Nej, men jag menar att det händer nog ändå.

Alltså jag hade ej straffat ungen..  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Alltså jag hade ej straffat ungen..  

Nä, inte jag heller, men hade nog förklarat varför man inte ska göra det, och uppmana hen att betala för spelet. Även fast jag har laddat ner spel gratis... Och musik... Och min bil...


   
SvaraCitera
penja

Spelade gta när jag var typ sju, tillsammans med pappa. Har inte tänkt på att föräldrar kanske inte ska tillåta det. Dock inte nyaste gta då såklart...


   
SvaraCitera

åldern är en rekommenderad ålder.. annars hade det med stor text stått ÅLDERSGRÄNS 18 ÅR


   
SvaraCitera

Antagligen, men beror på spelet i sig, hur mitt barn är och varför det vill spela det. 


   
SvaraCitera

sen så får dom inte spela, va gör dom då?? jo går hem till en kompis som har de o får spela 


   
SvaraCitera
ryu
 ryu

 Om jag känner till att det skulle påverka barnet så låter jag bli, så beror på.


   
SvaraCitera