Aviseringar
Rensa alla

Spel från Tradera funkar ej, vad kan jag göra?


Cobrak
Ämnesstartare

Vann en auktion på Tradera och fick kod till ett Sims expansion. Skrev in den på Origin och av det jag läst tidigare skulle spelet laddas ner i biblioteket. Men ingenting hände, trots att det stod att koden fungerade.

Har läst lite om vad man kan göra och följt några av tipsen, men det har inte gjort skillnad. Någon som varit med om liknande?

Tänkte ringa supporten men vill ge skiten ännu ett försök. Hade tanken att jag blivit blåst först, men då hade väl koden inte fungerar? Eller? 


   
Citera
Ämnesetiketter

pröva logga ut o in från origin. Tror den brukar cpa ibland så inte ikonen visas förren man refreshar inloggen typ.


   
SvaraCitera
Cobrak
Ämnesstartare

Fkpaw:
pröva logga ut o in från origin. Tror den brukar cpa ibland så inte ikonen visas förren man refreshar inloggen typ.

Redan provat m8
Kanske ska ominstallera skiten


   
SvaraCitera

Cobrak:

Redan provat m8
Kanske ska ominstallera skiten

synd att det int var så lätt då. origin e fan skräp. 


   
SvaraCitera
mens
 mens

Kontakta säljaren om inget du testar funkar. Är hen helt oresonlig så kontakta tradera.


   
SvaraCitera

mens:
Kontakta säljaren om inget du testar funkar. Är hen helt oresonlig så kontakta tradera.

Är det inte Origin man ska kontakta? 🙂

Cobrak, hoppas du får rätt på det!


   
SvaraCitera
Cobrak
Ämnesstartare

mens:
Kontakta säljaren om inget du testar funkar. Är hen helt oresonlig så kontakta tradera.

Tänkte kontakta säljaren imorgon, eventuellt slänga iväg ett mejl och se om man får någon respons. Om inte det händer någonting på den fronten får jag vända mig till Origin och hoppas på att de kan hjälpa mig. Mina misstankar säger dock att det enbart är en kod som kan lösas in en gång och jag därför får spola ner ytterligare mer pengar i dasset för att få tag på spelet.


   
SvaraCitera

Om koden funkade så har inte han lurat dig.


   
SvaraCitera

Cobrak: Skrev in den på Origin och av det jag läst tidigare skulle spelet laddas ner i biblioteket. Men ingenting hände, trots att det stod att koden fungerade.

Har du eller har du inte spelet i biblioteket?


   
SvaraCitera
Cobrak
Ämnesstartare

Stoppa valfriheten:

Har du eller har du inte spelet i biblioteket?

Har inte spelet i biblioteket.


   
SvaraCitera
Cobrak
Ämnesstartare

Fick rätt på skiten nu! Spelet låg inbakad i någon fil.


   
SvaraCitera

Cobrak:

Har inte spelet i biblioteket.

Och vad händer när du skriver in koden igen? Jag skulle först kontakta kundsupport, så du har lite kött på benen om säljaren nu har lurat dig. Om det inte är svart på vitt kommer man ingenstans ändå.


   
SvaraCitera