Aviseringar
Rensa alla

Spel till Dreamcast


Ämnesstartare

Nu är det så att jag efter att ha hört mångt om mycket fina ord om ett spel som heter Powerstone till Dreamcast så har jag bestämt mig för att införskaffa en konsol just i det syftet.

Spelet i sig är ganska så likt Smash Bros-serien som Nintendo har, fast med några skillnader (som att plocka upp pelare och att det spelas ut i en 3D-miljö, likt PoyPoy-serien till Playstation). Man kan även i det spela upp till 4 spelare i en match och ska vara ett ordentligt partyspel med andra ord.

Jag skaffar inte ett N64, Gamecube eller Wii eftersom jag dels inte är någon Nintendofantast och för att ifall jag skulle få ett sug att spela Brawl så drar jag till en polare istället för att göra det.

Nu är det dock så att olikt folk som införskaffar konsoler enbart för att spela ett enda spel (så som många gör med exempelvis Guitar Hero eller Singstar) så vill jag ha lite mer.

Därför frågar jag er Dreamcast-ägare nu om ni har några tips på spel man kan införskaffa som är bra?[smile]

edit: Beskriv gärna spelet ytterligare så man har en hum om vilken genre det är, varför det är så bra osv!


   
Citera
Ämnesetiketter

Shenmue.
Bästa spelet någonsin. Om man inte räknar med Final Fantasy då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dreamcast var fan inte igår


   
SvaraCitera

Revelation:

Shenmue.
Bästa spelet någonsin


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Revelation:

Shenmue.
Bästa spelet någonsin. Om man inte räknar med Final Fantasy då.

Ok, av vad jag sett är det litegrann som Fahrenheit eller Resident Evil, ett äventyrsspel med tidsbegränsade handlingar där man måste trycka en viss knapp för att klara ett visst moment? Eller är jag ute och cyklar nu?


   
SvaraCitera

Dreamcast måste ha varit den mest misslycakde konsollen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Box:

Dreamcast måste ha varit den mest misslycakde konsollen

Du har tydligen inte spelat mycket TV-spel[rolleyes]


   
SvaraCitera

EVIL_GENIUS_IS_BACK:

Du har tydligen inte spelat mycket TV-spel[rolleyes]

Är man cool för att man inte lirar på en misslyckad konsoll?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Box:

Är man cool för att man inte lirar på en misslyckad konsoll?

...vad fan snackar du om nu?[confused] Jag säger att du har ingen kunskap om vad som verkligen är dåligt bland konsoler om du tycker att Dreamcasten är den mest misslyckade. Ta bara Virtualboy som exempel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dreamcast är inte en misslyckad eller dålig konsol. Det är inte själva konsolens fel att det gick så dåligt.

Jet Set Radio måste du skaffa, det är bland det bästa som finns till dreamcast.
Rez vill jag rekommendera, det är kort men bland det ballaste och mest orginella DC spelen. Fast det är svårt att få tag i.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Andra bra spel :
Grandia II
Skies of Arcadia
Crazy Taxi
Soul Calibur
Marvel vs. Capcom 2 (!!! toppenbra skit :p )
ChuChu Rocket!
Dead or Alive 2

Dreamcast spel är ganska svåra att få tag i, men lycka till.
Några av de här spelen finns till andra konsoler, så det är kanske ett lättare och billigare alternativ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dreamcast var fan underskattad. :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jellybeans:

Jet Set Radio måste du skaffa, det är bland det bästa som finns till dreamcast.

Skating med grafittimålning?

Jellybeans:

Rez vill jag rekommendera, det är kort men bland det ballaste och mest orginella DC spelen. Fast det är svårt att få tag i.

Har det till PS2, väldigt coolt spel[y]

Jellybeans:

Grandia II

Tänkte på att skaffa det till PC för ett tag sedan, men det blev aldrig av:(

Jellybeans:

Marvel vs. Capcom 2 (!!! toppenbra skit :p )

Kommer ihåg att jag spelat det vid något tillfälle och att jag älskade det^^ Givet köp för mig ifall jag hittar det.
Har spelat en hel del Mugen så x)

Jellybeans:

Dreamcast spel är ganska svåra att få tag i, men lycka till.
Några av de här spelen finns till andra konsoler, så det är kanske ett lättare och billigare alternativ.

Man kan hitta en del då och då på http://www.tradera.se , samt på http://www.gamingground.se [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Violine:

Dreamcast var fan underskattad. :/

Japp:/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EVIL_GENIUS_IS_BACK:

Kommer ihåg att jag spelat det vid något tillfälle och att jag älskade det^^ Givet köp för mig ifall jag hittar det.

Det finns till PS2 och Xbox med.
(Marvel vs Capcom 2)

EVIL_GENIUS_IS_BACK:

Skating med grafittimålning?

Ja, och bra musik enligt mig.

EVIL_GENIUS_IS_BACK:

Har det till PS2, väldigt coolt spel[y]

(Rez) Jag har det till PS2 med. Visst är det coolt? Det är kanske kort, men det är skoj att plocka fram ibland och spela igenom.


   
SvaraCitera