Aviseringar
Rensa alla

Spel till Dreamcast


Ämnesstartare

Jag brukar beställa mina retrospel från amazon.co.uk
Det är nästan alltid mycket billigare än tradera, fast fraken kanske blir lite dyrare då man beställer från England.
Se till att du beställer från någon säljare med bra omdömen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hade ett Dreamcast förut, det var fail.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jellybeans:

Det finns till PS2 och Xbox med.
(Marvel vs Capcom 2)

Huh, trodde det var Dreamcast-exklusivt:o Nåja:)

Jellybeans:

(Rez) Jag har det till PS2 med. Visst är det coolt? Det är kanske kort, men det är skoj att plocka fram ibland och spela igenom.

Japp, gillar spel där musiken ändras beroende på hur man spelar:> Litegrann som Every Extend Extra som jag har till PSP[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EVIL_GENIUS_IS_BACK:

Japp, gillar spel där musiken ändras beroende på hur man spelar:> Litegrann som Every Extend Extra som jag har till PSP[smile]

Det har jag inte hört talas om, fast det beror på att jag inte har ett PSP 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jellybeans:

Det har jag inte hört talas om, fast det beror på att jag inte har ett PSP 🙁

http://www.gametrailers.com/player/12387.html


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har aldrig spelat Dreamcast. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SOUL CALIBUR


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och det där delfinspelet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EVIL_GENIUS_IS_BACK:

http://www.gametrailers.com/player/12387.html

Det ser inte så dumt ut, tydligen finns det en xbox 360 version med.


   
SvaraCitera

EVIL_GENIUS_IS_BACK:

...vad fan snackar du om nu?[confused] Jag säger att du har ingen kunskap om vad som verkligen är dåligt bland konsoler om du tycker att Dreamcasten är den mest misslyckade. Ta bara Virtualboy som exempel.

Men inte bokstavligen, alltså av dom som folk hört talas om är den den mest misslyckade.


   
SvaraCitera

EVIL_GENIUS_IS_BACK:

Ok, av vad jag sett är det litegrann som Fahrenheit eller Resident Evil, ett äventyrsspel med tidsbegränsade handlingar där man måste trycka en viss knapp för att klara ett visst moment? Eller är jag ute och cyklar nu?

Du är inte ute och cyklar.
Kommer upp på skärmen en knapp som flashar, som indikerar att du ska trycka den. Krävs reaktionsförmåga (eller veta vad som händer) för att klara 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EVIL_GENIUS_IS_BACK:

Därför frågar jag er Dreamcast-ägare nu om ni har några tips på spel man kan införskaffa som är bra?[smile]

Hå hå, äntligen en tråd jag kan briljera i.

Sonic Adventure är så klart alltid skoj, behövs inte någon närmare beskrivning

Shenmue 1 & 2 är som en bra, interaktiv film där allvar blandas med stora slagsmål och vardagsliv som att klappa katter och köpa såna där runda bollar med leksaker i från automater.

Jet Set Radio är ett snyggt spel där man åker rullskridskor och taggar graffiti. Det bästa med spelet är musiken, som jag fortfarande lyssnar på i min MP3.

LoL, eller Lack of Love, är ett spel du inte kommer kunna få tag på utan måste ladda hem från internet. Tänk dig spore, fast bra.

Ikaruga är kanske den snyggast designade rymdshootern. Även om du inte tycker om shooters så är det värt ett försök, för det är inte så himla svårt på de enkla nivåerna, och man blir snabbt bättre. En hel del djup i det, även om det är kort.

Power Stone 2. Roligare än ettan, även om ettan är värd att spela. Inte riktigt samma upplägg, så det är skoj att ha båda.

Soul Calibur. Spela och skratta åt att det faktiskt knappt är någon skillnad mellan detta och Soul Calibur 4

Resident Evil 1-3 bör du spela, om du inte redan gjort det.

JoJo's Bizarre Adventure är inte det bästa, men lätt ett av de roligaste fightingspelen. Baserad på världens bästa manga. Passa även på att testa Capcom vs SNK om du är into that.

Grandia 2 och Skies of Arcadia är RPG som fungerar än idag.

Kan nog komma på fler, men inte just nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EVIL_GENIUS_IS_BACK:

Jellybeans: Marvel vs. Capcom 2 (!!! toppenbra skit :p )
Kommer ihåg att jag spelat det vid något tillfälle och att jag älskade det^^ Givet köp för mig ifall jag hittar det.
Har spelat en hel del Mugen så x)

Om du gillar 2D fightingspel så måste du definitivt köpa Street Fighter 3: 3rd Strike till Dreamcast. Fortfarande ett spel som spelas professionellt i arkader eller på xbox live. (finns med i street fighter anniversary edition till Xbox, om du hellre vill ha det till xbox)

Det finns lite fler 3D fighters till Dreamcast som också är bra, tex: Virtua fighter eller Soul Calibur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Resident Evil Code:veronica finns förutom till ps2 även till dreamcast, det e ett super-bra-spel. jag är inte bra på beskrivningar, men kolla gärna upp spelet!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera