Aviseringar
Rensa alla

spela in från xbox


Ämnesstartare

Hej, hur spelar men in från sitt xbox?
Med spela in menar jag att det jag ser på tv skärmen när jag spelar kan jag lägga in på datorn och sedan lägga upp på typ youtube.


   
Citera

Coolguy_56:

Hej, hur spelar men in från sitt xbox?
Med spela in menar jag att det jag ser på tv skärmen när jag spelar kan jag lägga in på datorn och sedan lägga upp på typ youtube.

Det finns lite olika sätt. Antingen kan du använda ett tv-kort i datorn, men då måste vara väldigt noga med att det kan ta emot de signaler som din Xbox skickar.

Eller så kan du spela in på DVD och sedan föra över till datorn. Viktigast att tänka på här är att DVD:n måste klara av PAL60.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej, kan alla dvd spelare spela in?


   
SvaraCitera

Coolguy_56:

okej, kan alla dvd spelare spela in?

Nej, det måste vara en DVD-Recorder, och praktiskt sett är även en inbyggd hårddisk nödvändig. Sedan beror det också på vilka kablar du har till din Xbox. Om du ger mig fler uppgifter kan jag hjälpa dig lättare!

(Har stor erfarenhet av sånt här.)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har bara den där kabeln som har 3 sladdar, en gul, en vit och en röd tror jag. och dem tre sätter jag in i en grej som jag sedan sätter in i tv:en


   
SvaraCitera

Coolguy_56:

jag har bara den där kabeln som har 3 sladdar, en gul, en vit och en röd tror jag. och dem tre sätter jag in i en grej som jag sedan sätter in i tv:en

En grej? [smile] Men OK, då har du kompositkablar och det är typ standard för DVD så det ska inte vara problem på det sättet. Vad har du för annan utrustning då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vhfaj:

En grej? [smile] Men OK, då har du kompositkablar och det är typ standard för DVD så det ska inte vara problem på det sättet. Vad har du för annan utrustning då?

jag har det nya xboxet med inbyggd wi-fi, jag har en vidio/dvd som man kan ialla fall spela in på vidio band på den, men jag vet inte hur det är med att spela in på dvd. sedan ska jag fixa trådlös uppkoppling till xbox och dotorn om det nu kan vara till någon hjälp.


   
SvaraCitera

Coolguy_56:

jag har det nya xboxet med inbyggd wi-fi, jag har en vidio/dvd som man kan ialla fall spela in på vidio band på den, men jag vet inte hur det är med att spela in på dvd. sedan ska jag fixa trådlös uppkoppling till xbox och dotorn om det nu kan vara till någon hjälp.

Kolla om du kan spela in på DVD:n till att börja med då.

Men som sagt, du har två alternativ.

En DVD med inspelningsmöjligheter eller ett tv-kort. Tv-kort är ju smidigast på pappret, men nackdelen är att alla tv-kort är utformade för att spela in tv-program och inte signaler som tv-spel skickar ut. Med andra ord kan det vara väldigt svårt att få tag på ett passande tv-kort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej, men hur fungerar ett tv kort? å vad är ett tv kort?


   
SvaraCitera

Coolguy_56:

okej, men hur fungerar ett tv kort? å vad är ett tv kort?

Det är som ett "kort" som du stoppar in i ledig plats i din dator, och sedan stoppar du in Xboxens kompositkablar i tv-kortet. Sedan spelar du in direkt på det sättet. Har dock ingen erfarenhet av praktiskt användande av tv-kort, har alltid kört via DVD.


   
SvaraCitera