Aviseringar
Rensa alla

Spela spel på skoldatorn, HJÄLP!


Ämnesstartare

Har fått en skoldator men är inte admin, hur ska jag kunna installera spel? Har provat att kopiera över filerna från min dator till skoldatorn men det funkade inte, nån som vet?


   
Citera
Bakric

Prövat att ha spelen på en extern allokeringsenhet samt ändra sökvägarna i de textfiler och eventuella register som krävs?
Har inte du någon aning om vad jag sa nu så behöver du inte försöka heller.


   
SvaraCitera

Bakric:

samt ändra sökvägarna i de textfiler och eventuella register som krävs?

Utan adminprivilegier? [rolleyes]


   
SvaraCitera

Om du inte vill skada installationen kan du ju köra live-cd [wink]


   
SvaraCitera

teensoundman:

Vad äre för fel att ge han ett tips på en formatering och ominstallation!?

Vågar du dig på en gissning beträffande hur mycket skit killen kommer att hamna i om han lyckas göra det med skolans egendom?


   
SvaraCitera

Gentlernen:

Vågar du dig på en gissning beträffande hur mycket skit killen kommer att hamna i om han lyckas göra det med skolans egendom?

hömm är det du din jävel som tar bort mina inlägg? Oavsätt vem det är, ge mig yttrandefrihet!!!!!!!!!

Eller ge mig en jävla regel på forumet där det står att man inte får ge ideér på hur han ska lösa ett sådant här problem. Oavsätt om han får eller inte för skolan, så fråga han bara en fråga, och jag svarade på den. Inte olagligt eller nått.

Visst du kan skicka 1000 inlägg om att han borde göra det eller inte, men finns ingen anledning att ta bort mina inlägg.

Och ja, jag känner några killar i göteborg som installerat w7 på mac-datan, känner några i Kiruna som gör formateringar månadsvis, och jag känner mig själv som gör allt möjliga formateringar och ominstallationer på datan jag fått från skolan.

Sådana som tagit bort detta inlägg har ingen rätt att få vara moderator. Är det du? Så jag vet vilken jag ska skylla på?


   
SvaraCitera

teensoundman:

hömm är det du din jävel som tar bort mina inlägg? Oavsätt vem det är, ge mig yttrandefrihet!!!!!!!!!

Uppmärksamma att inte vem som helst kan ta bort inlägg på forumet. (Inte utan fifflande iaf)


   
SvaraCitera

teensoundman:

hömm är det du din jävel som tar bort mina inlägg?

Ser du en moderatorikon brevid mitt namn?

teensoundman:

Oavsätt vem det är, ge mig yttrandefrihet!!!!!!!!!

Vill du ha yttrandefrihet kan du publicera dina yttranden på egen hand; UMIT har ingen skyldighet att publicera ditt dravel, och ingen annan heller för den delen.

teensoundman:

Eller ge mig en jävla regel på forumet där det står att man inte får ge ideér på hur han ska lösa ett sådant här problem.

Nu har jag visserligen inte läst originalinlägget, men det var inte så att du föreslog att han skulle blåsa disken och installera piratat OS?

teensoundman:

Och ja, jag känner några killar i göteborg som installerat w7 på mac-datan

Att installera W7 på en Mac är bland det mest efterblivna jag kan komma på; man köper en illa fungerande paketlösning, som du dessutom inte ens kan byta batteri på själv, för 15 000 och uppgraderar den sedan till någonting halvt användbart, när man lika gärna hade kunnat köpa en burk med W7 förinstallerat för en tredjedel av priset och en bråkdel av huvudvärken. Vissa utvecklare på mitt förra jobb satt exempelvis med varsin Macbook Pro och körde Windows 7 + Visual Studio genom Parallels. Massiv ansiktspalm.

teensoundman:

och jag känner mig själv som gör allt möjliga formateringar och ominstallationer på datan jag fått från skolan.

omg du måste lära mig hur man gör!"!!!11

teensoundman:

Sådana som tagit bort detta inlägg har ingen rätt att få vara moderator.

Jag tror UMIT skiter högaktningsfullt i din åsikt där, faktiskt.


   
SvaraCitera

teensoundman:

Eller ge mig en jävla regel på forumet där det står att man inte får ge ideér på hur han ska lösa ett sådant här problem.

§16. Ungdomar.se förbehåller sig rätten att ändra och radera vilket meddelande, text, länk eller fil som helst av vilken anledning som helst, med eller utan föregående varning eller information.

[y]


   
SvaraCitera

teensoundman:

och jag känner mig själv som gör allt möjliga formateringar och ominstallationer på datan jag fått från skolan.

Omg, du kan dubbelklicka på exe-filer, shietzorz!


   
SvaraCitera

teensoundman:

Eller ge mig en jävla regel på forumet där det står att man inte får ge ideér på hur han ska lösa ett sådant här problem. Oavsätt om han får eller inte för skolan, så fråga han bara en fråga, och jag svarade på den. Inte olagligt eller nått.

§16, och sen misstänker jag att UMIT inte har något större intresse av att vidarebefodra uppmaningar till lagbrott.


   
SvaraCitera

Comrade Premier:

lagbrott.

Är det lagbrott att göra en formatering och ominstallation? Jag har förfasen inte bett han ladda ner en piratkopia av windows. Dessutom har sidan haft om inte har olagligheter redan.

aristoteles:

Omg, du kan dubbelklicka på exe-filer, shietzorz!

Nja, kör inte wine.


   
SvaraCitera

teensoundman:

Nja, kör inte wine.

Omg, du kan använda en pakethanterare! Ave satani!


   
SvaraCitera

teensoundman:

Dessutom har sidan haft om inte har olagligheter redan.

Det gör inte andra olagligheter mer rätt.


   
SvaraCitera

teensoundman:

Är det lagbrott att göra en formatering och ominstallation?

På en dator som inte är din? Ja.


   
SvaraCitera