Aviseringar
Rensa alla

Spelar åldersskillnaden faktiskt så stor roll?


Ämnesstartare

Hejsan. 

I helgen for jag och en vän hem till en kille som jag inte direkt pratat med förut, utan bara sett på stan och tänkt "fan va snygg han är" och nog vetat vem är då han och mitt ex är goda vänner (och typ alla andra i stan också vet vem han är). Killen ifråga var en aning påverkad, och han raggade riktigt mycket på mig, och så hamnade vi i hans säng med planen att mysa. Han försökte inte få mig att göra något jag inte ville, men precis innan vi skulle börja hångla så frågade han hur gammal jag var, och eftersom vi har gemensamma bekanta så såg jag ingen mening med att ljuga så jag erkände utan problem att jag är 16.  Jag hade hela tiden trott att han var 18 (lika gammal som mitt ex), men det visade sig att han var 20... Han blev väldigt konstig efter detta så jag försökte inte ens visa intresse eftersom jag trodde han inte alls var intresserad längre och vi somnade. Nu har jag inte hört från han, men mina vänner säger att jag borde ta kontakt med honom eftersom han nog verkade interesserad den där kvällen och han verkligen inte tar hem brudar och sova till sig sådär bara. 

Egentligen ville jag bara skriva av mig lite nu, och kanske få lite utomstående åsikter om 4 år är jätte stor skillnad? Har fått höra ofta att jag verkar mycket äldre än vad jag är, och han hade tydligen trott jag var 17. Dessutom så har han varit ihop med en tjej som är ett år yngre än mig t.o.m., så nu velar jag med om jag ska ta upp någon kontakt med honom? Är så himlahimla rädd att det verkligen bara var ett misstag på fyllan som han ångrar..


   
Citera
reben

e tyvärr väldigt individuellt hur mogen man är vid olika åldrar . 

men sen har ju alla sin egen smak oxo =) 

tkr 4 år inte e så mkt


   
SvaraCitera

Jag svarar samma sak jag alltid brukar svara - det med åldersskillnad är en smaksak. Det finns personer som bara vill ha stor åldersskillnad, så finns det personer som inte kan tänka sig att ens prata med någon som är två år äldre och/eller yngre.

Gå inte på andras åsikter så mycket när det gäller detta, utan känn själv efter vad du tycker, för går man för mycket på vad andra tycker så vet man aldrig riktigt vad man går miste om.

Hjärta


   
SvaraCitera

Fokusera mer på era personliga nivåer istället för ålderssiffrorna skulle jag säga, fungerar ni bra ihop så är ålderskillnaden uppenbarligen inte för stor. Det är upp till er att avgöra.


   
SvaraCitera

oj! vilken överraskning!


   
SvaraCitera

hmm han verkar ganska douche:ig


   
SvaraCitera
time
 time

Personligen tycker jag inte 4 år är väldigt farligt. Jag har själv varit i ett förhållande med den åldersskillnaden, det varade i två och ett halvt år och vi är fortfarande bästa vänner. Det skiljer sig dock naturligtvis från par till par. I det här fallet tycker jag du verkar vara den mognare parten medan han betett sig lite konstigt, trots att du är den yngre av er. Jag vet inte om jag hade orkat kolla upp vidare, om han tycker att det var ett misstag så är det väl hans förlust.


   
SvaraCitera

Tror inte det är åldern det är fel på här


   
SvaraCitera

förstår ej varför han är omogen eller konstig. han tyckte väl att det var obehagligt, och slutade höra av sig istället för att göra dig förvirrad, eller knulla dig och skita i sen. 


   
SvaraCitera

Kanske var de grejen att du är kompisens ex som gjorde att han drog sig ur, vet att vissa inte tycker kompisars ex är ok.


   
SvaraCitera

han kan ju ha tyckt att åldersskillnaden mellan tjejen som var året yngre än dig, och honom själv, var för stor och därför bestämt sig för att träffa äldre tjejer. När mina killkompisar var 20 var det inte många av dem som ville vara tillsammans med någon som var under 18. Nu är jag lite i ett annat umgänge där de flesta killar är 18-23 och de flesta flickvänner är 13-16. Det är jätteolika vad man känner att man passar med, och det behöver inte vara "fel" på dig, kan helt enkelt vara så att HAN tycker 16 låter för ungt. Vill du kan du ju försöka ta upp kontakten igen och försöka lära känna honom djupare, men ah. Jag vet inte.


   
SvaraCitera
höna

Tkr inte d låter mkt


   
SvaraCitera

när jag var 20 tyckte jag 16-åringar var väldigt små. kunde inte för mitt liv tänka mig att vara tillsammans med någon 16-åring. folk säger att ålder inte är viktigt etc, men jag har aldrig mött en 16-åring som varit lika mogen som en genomsnittlig 20-åring. 

4 år är rätt mycket i den åldern tycker jag, han kanske tycker likadant. eller så är det som bob sa att han inte vill att det ska bli något för att du är en kompis ex.


   
SvaraCitera

Blivande_japan: när jag var 20 tyckte jag 16-åringar var väldigt små. kunde inte för mitt liv tänka mig att vara tillsammans med någon 16-åring. folk säger att ålder inte är viktigt etc, men jag har aldrig mött en 16-åring som varit lika mogen som en genomsnittlig 20-åring.


   
SvaraCitera

Hjärtlös:
hmm han verkar ganska douche:ig

Varför?


   
SvaraCitera