Aviseringar
Rensa alla

spelar det någon roll?


Ämnesstartare

tycker ni utseendet spelar roll? om man går efter kärleken, vad ska man helst kolla efter då hos en person?


   
Citera
Ämnesetiketter

Båda är lika viktigt.

Däremot så kompenserar god personlighet alltid utseende men inte vice versa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Krav: snäll, ärlig, kärleksfull, trogen

Önskemål: intelligens och allmänbildad

Positivt: hyfsat bra utseende

Btw, TS borde nog fundera lite mer över rubrikerna till sina trådar hon skapar.  Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

politisk realist

Btw, TS borde nog fundera lite mer över rubrikerna till sina trådar hon skapar.  Mycket glad

förstår inte vad det är för fel på rubrikerna. vad ska det annars döpa om till?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

agnesberg:

förstår inte vad det är för fel på rubrikerna. vad ska det annars döpa om till?

Hade jag startat tråden så hade som rubrik skrivit något i stil med...

Vilka egenskaper anser du är viktigaste i ett förhållande?

Dvs man ska bara av att läsa rubriken förstå vad tråden handlar om.  Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

politisk realist:

Hade jag startat tråden så hade som rubrik skrivit något i stil med...

Vilka egenskaper anser du är viktigaste i ett förhållande?

Dvs man ska bara av att läsa rubriken förstå vad tråden handlar om.  Blink

aa men grejen är ju att jag inte är du. Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

agnesberg:

aa men grejen är ju att jag inte är du. Blink

Jo, men det gäller ju ALLA som startar trådar på alla forum... inte bara på UM. Rubriken ska ju beskriva ämnet som ska behandlas i tråden. Blink ... Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

politisk realist:

Jo, men det gäller ju ALLA som startar trådar på alla forum... inte bara på UM. Rubriken ska ju beskriva ämnet som ska behandlas i tråden. Blink ... Blink

aa men nu får du faktiskt rösta. Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

agnesberg:

aa men nu får du faktiskt rösta. Mycket glad

OK, jag röstar på utseendet av en enda anledning och vet du varför? Jo, det är ju onekligen det första man "ser" eller "upptäcker" av en ny människa. Det är ju först när man lärt känna personen ifråga som man upptäcker de andra "betydligt viktigare" egenskaperna.

Håller du inte med?


   
SvaraCitera

politisk realist:

OK, jag röstar på utseendet av en enda anledning och vet du varför? Jo, det är ju onekligen det första man "ser" eller "upptäcker" av en ny människa. Det är ju först när man lärt känna personen ifråga som man upptäcker de andra "betydligt viktigare" egenskaperna.

Håller du inte med?

Det är sant, men inte när det kommer till internet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sgt.sunshine:

Det är sant, men inte när det kommer till internet

Sant, får en känsla av att "ragga" på nätet är som att spela lotto med förbundna ögon.  Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

politisk realist:

OK, jag röstar på utseendet av en enda anledning och vet du varför? Jo, det är ju onekligen det första man "ser" eller "upptäcker" av en ny människa. Det är ju först när man lärt känna personen ifråga som man upptäcker de andra "betydligt viktigare" egenskaperna.

Håller du inte med?

Okej men varför just utseendet? Så du går hellre på dejt med en tjej som har plast operationer på sina bröst än en vanlig tjej?Rullar ögonen


   
SvaraCitera

agnesberg;
Frågan gällde ju mer vad man kollar efter hos en person, utseendet eller personligheten... varav svaret var utseendet på grund av att det är det yttre man först lägger märke till när man träffar en ny person, och först därefter vad som finns inombords... och alltså inte vilka faktiskt yttre skönhetspreferenser han har ^^ det är ju subjektivt.
Men det finns väl ett svar på den frågan också Glad

Men ja, hursomhelst så antar jag att vissa kanske finner det attraktivt men vissa skönhetsoperationer, annars skulle ju inte dessa ingrepp existera... om nu inte alla fall är helt uteslutande baserade på självtivel hos personerna ifråga som blir opererade, men det känns ändå rätt osannolikt.
Det är väl lite som att får solbränna eller sminka sig själv, det är ju också någonting man gör för att ändra på sitt utseende för att bli attraktivare, inte lika extremt som operation såklart, men ändå, i grund och botten handlar det ju om samma sak, och alla finner ju inte solbränna, smink och såväl plastikoperationer attraktivt, det är ju helt och hållet folks personliga åsikter och vissa åsikter är i majoritet medan vissa är i minoritet eller likgiltiga.
Och just när det kommer till plastikoperation för att förändra brösten så tror jag faktiskt att det är i minoritet, alltså ganska få som faktiskt tycker att det är särskilt attraktivt.
Men i grund och botten handlar det ju vad man själv känner sig bekväm med, det är ju inte särskilt okej att förändra sitt utseende enbart baserat på vad andra anser, man bör ju själv känna att det är någonting som man är okej med, att man själv tycker om det som man ändrar på sig själv, vad det nu kan vara.

Så hursomhelst kanske han hellre vill gå på dejt med någon som är blond istället för brunett, eller är finuppklädd istället för någon som går med slappkläder, eller om det är fallet, att gå på dejt med någon som har plastikopererat sina bröst istället för någon som inte har det, just på grund av att man finner vissa saker attraktivare än andra.
Lite så tror jag det ligger till.

Aja, hursom så säger jag personligheten. Absolut har ju politisk realist en poäng, för om man är ute efter att träffa någon så måste man ju gå på någonting och då man inte vet någonting om personerna i rummet så har man ju endast utseendet att gå på, därav väljer man ju att gå fram till den person man tycker verkar mest intressant och attraktiv, och därav utseendet.
Men när det sedan kommer till att man lärt känna personen i sig så överväger ju personligheten självklart utseendet, det tror jag egentligen alla tycker som har iallafall en gnutta självkänsla. Visst kan det kanske vara svårt att vara med någon som man inte dras till särskilt mycket, för det spelar ju roll, men det är nog ännu svårare att vara med någon som är en ren skitstövel i sitt beteende, eller bara någon man helt enkelt inte har någon kemi med. Nu var ju det lite extremt, oftast är det ju inte så det ligger till, men ja, det blir ju lite som sgt.sunshine skrev.
Jag skulle säga att iallafall jag anser att personligheten är betydligt viktigare än vad utseendet är hos min partner, garanterat.


   
SvaraCitera

agnesberg:

Okej men varför just utseendet? Så du går hellre på dejt med en tjej som har plast operationer på sina bröst än en vanlig tjej?Rullar ögonen

Det var inte det han menade


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sgt.sunshine:

Det var inte det han menade

vad menade han då?Rullar ögonen


   
SvaraCitera