Aviseringar
Rensa alla

Spelar du i något band?


Ämnesstartare

Hejhej!

Som rubriken lyder, spelar du i något band? Eller har du kanske spelat tidigare? Vill spela? Vad spelar ni för musik?

Själv så är jag verksam i ett band. Är gitarrist, lagt lite trummor på några enstaka låtar. Vi har spelat lite live lokalt inom underground-scenen. "Största" vi gjort var väl i veckan, när vi spelade nere i Turkiet. Det var nog fan 75-100pers i publiken! Cool (Värt att nämna är att huvud-syftet inte var att spela, utan mest lyssna på andra band, men vi fick en förfrågan)

Vi spelar förvånansvärt nog Black Metal. Namnet bör inte nämnas!


   
Citera

nej, gör allt själv istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spelade under en kort period elgitarr i ett band som ställde upp i en lokal musiktävling i Borås, spelade för runt 1000 personer som mest. 

Slutade dock ganska fort då de spelade rock/pop vilket inte riktigt är vad jag vill spela egentligen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro: nej, gör allt själv istället.

Okok! Genre?

Buddah:
Spelade under en kort period elgitarr i ett band som ställde upp i en lokal musiktävling i Borås, spelade för runt 1000 personer som mest. 

Slutade dock ganska fort då de spelade rock/pop vilket inte riktigt är vad jag vill spela egentligen. 

Okaj, fräckt!

Nä, jobbigt när bandet lirar något och man gillar något annat! Fått den känslan ibland.


   
SvaraCitera

Armagedda: Okok! Genre?

alternativ rock


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nä. Hade ett projekt på gång för massa år sen men det blev bara massa skitsnack i repan istället. Sen föll det ihop. Ska dock börja spela lite igen när jag har tid och lust typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro: alternativ rock

Ok! Du spelar in alla instrument själv alltså eller?Skål

iddqd: Nä. Hade ett projekt på gång för massa år sen men det blev bara massa skitsnack i repan istället. Sen föll det ihop. Ska dock börja spela lite igen när jag har tid och lust typ.

Vilket instrument lirar du? Skål


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spelar, stundtals i saker som kan kallas band, aldrig varit live


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Armagedda: Vilket instrument lirar du?

Lirar och lirar... bas. Spelade trummor när jag var yngre också men det skulle nog låta förjävligt om jag försökte idag. 


   
SvaraCitera

Armagedda: Ok! Du spelar in alla instrument själv alltså eller?

alla instrument som är live ja. blir mycket midi.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro:

alla instrument som är live ja. blir mycket midi.

bandmedlemmar är för folk som inte kan midi. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ska starta ett band någon gång


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: ska starta ett band någon gång

Hojjta till om du behöver gitarrist! Cool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Armagedda:

Hojjta till om du behöver gitarrist! Cool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

🙁


   
SvaraCitera