Aviseringar
Rensa alla

Spelar du i något band?


Ämnesstartare

Armagedda:

🙁

puss


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: puss

Hjärta


   
SvaraCitera
Yaren

Jag spelade rytmgitarr i ett band som påstod sig spela "tung metal", metal är inte min grej kanske, men när jag frågade "vad är ni influerade av, vad tycker ni till exempel om Megadeth och Pantera?" Dem hade fan inte nån koll alls, visste inte vad nwobhm var heller. 

Sen kickade dem mig via sms. De var alla killar med kort hår s var 2 år äldre. 

Visst, jag är inte speciellt duktig på gitarr, men men. Får börja lira bas, eller nåt coolt, typ Lap steel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yaren: Jag spelade rytmgitarr i ett band som påstod sig spela "tung metal", metal är inte min grej kanske, men när jag frågade "vad är ni influerade av, vad tycker ni till exempel om Megadeth och Pantera?" Dem hade fan inte nån koll alls, visste inte vad nwobhm var heller.

Haha sicka lirare du! Tumme upp


   
SvaraCitera
Yaren

Armagedda:

Haha sicka lirare du! Tumme upp

Hehe, tackar 😉 Fast jag var rätt dålig 😛 men jag kan min teori 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yaren: Hehe, tackar 😉 Fast jag var rätt dålig 😛 men jag kan min teori

Teorin måste man kunna också!
Utan att vara allt för självgod, så tycker jag att jag börjar bli rätt duktig på att plinga gitarr. Iaf de senaste året!
Men långt kvar till man kan kalla sig "skicklig" 😛


   
SvaraCitera

MEN DU VAR VÄL TONDÖV???


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen: MEN DU VAR VÄL TONDÖV???

Haha "sångmässigt" ja! Cool
HELT tondöv är jag nog inte, men har jävligt svårt att höra om sång osv är falsk eller ej. Extrema exempel kan jag ju höra.


   
SvaraCitera

Armagedda:

Haha "sångmässigt" ja! Cool
HELT tondöv är jag nog inte, men har jävligt svårt att höra om sång osv är falsk eller ej. Extrema exempel kan jag ju höra.

Haha ok. Bra det, vore nog urjobbigt att ha en 100% tondöv snubbe i samma band som en själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen: Haha ok. Bra det, vore nog urjobbigt att ha en 100% tondöv snubbe i samma band som en själv.

Haha, aa, men för att förtydliga det så gäller det ej intrument vad jag märkt, utan just Sång. Vettefan varför jag har svårt att höra falskhet osv inom sång. Något skumt.

Kanske inte kallas tondövhet, men hittade inget bättre ord Party


   
SvaraCitera
Demor

Började spela i ett punkrock band efter att jag fick förfrågan på en fest för att lead-gitarristen låg o spydde utanför 😀 

Har lirat med dom sen oktober förra året, aldrig träffat killarna förut men vi är som bröder nu 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Demor: Har lirat med dom sen oktober förra året, aldrig träffat killarna förut men vi är som bröder nu 🙂

Trevligt! Punk är ösigt ibland! Cool


   
SvaraCitera
Demor

Armagedda:

Trevligt! Punk är ösigt ibland! Cool

Inte så mycket punk,men vi spelade denna

  på en fest och jävlar va ös det blev 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ska ha en improviserad inspelningssession med några vänner för att fira 10 år sen vi hade ett "band" på måndag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Demor: Inte så mycket punk,men vi spelade denna

på en fest och jävlar va ös det blev 😉

Det kan jag tro! 🙂

Lífþrasir: ska ha en improviserad inspelningssession med några vänner för att fira 10 år sen vi hade ett "band" på måndag

Fan va trevligt! Vad spelade ni för genre?


   
SvaraCitera