Aviseringar
Rensa alla

Spelar storleken (på händerna) någon roll?


Ämnesstartare

Jag har ganska små händer och fötter för att vara kille. Sko storlek 41 och trots att jag har ganska stora handflator, så är mina fingrar av det tjock-korta slaget...inte så att det ser konstigt ut, men ändå under medel längd. (kan även tillägga att jag då är ett levande bevis på att det finns 0% korrelation mellan hand/fot storlek och storleken på annat, så ni tjejer som tror att stora händer/fötter=stor k*k...sorry...men så funkar det inte)

Nu är det så att jag har en tjej på g som är lång(för att vara Kines)/smal och riktigt snygg...precis den sortens tjejer som jag gillar...

Jag är inte så lång själv, 178...10 cm längre än henne, fast jag är dock en regelbunden gymmare så därför är jag typ dubbelt så bred som henne också.....problemet är att hon har ovanligt stora händer för att vara tjej....långa smala fingrar...hur som helst större händer än mig....

Nu undrar jag självklart om detta kan vara ett problem...?

Trots att jag är mycket större än henne på alla andra sätt, så spenderar man ju ganska mycket tid med att hålla varandra i händerna....

Hur tänker ni tjejer om detta? Tycker ni att det skulle kännas konstigt om eran kille hade mindre händer än er?


   
Citera

[tard]


   
SvaraCitera

Ja, det kommer förmodligen inte fungera mellan er. Just för att era händer inte passar ihop 🙂


   
SvaraCitera

Haha vadå, finns det medelstorlekar på fingrar? 😀


   
SvaraCitera

jadu... ni kanske kan lösa situationen? be henne kapa topparna påfingrarna?

men ontopic, ja jag hade tyckt att det kändes lite jobbigt att ha större händer, hade känts som om jag hade värsta grova manshänderna då


   
SvaraCitera

Det är ju ändå inte oss du tänkt ha lite handaction med,
så vad vi tycker är inte särskilt relevant[no-no]


   
SvaraCitera

Tilda1988:

ja jag hade tyckt att det kändes lite jobbigt att ha större händer, hade känts som om jag hade värsta grova manshänderna då


   
SvaraCitera

Märkbart mindre händer vore lustigt, jag har redan små nävar.


   
SvaraCitera

AlphaMale:

(kan även tillägga att jag då är ett levande bevis på att det finns 0% korrelation mellan hand/fot storlek och storleken på annat, så ni tjejer som tror att stora händer/fötter=stor k*k...sorry...men så funkar det inte

hahaha var självklart tvungen att lägga till det[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wilma:

Ja, det kommer förmodligen inte fungera mellan er. Just för att era händer inte passar ihop 🙂

Nej, jag vet hand storleken inte spelar SÅ stor roll....jag bara undrar vad ni tycker.

Kablash__:

Haha vadå, finns det medelstorlekar på fingrar? 😀

Finns medelstorlek på allt

Tilda1988:

men ontopic, ja jag hade tyckt att det kändes lite jobbigt att ha större händer, hade känts som om jag hade värsta grova manshänderna då

Jag har ju "grövre" händer än henne...fast hon har längre och smalare händer än mig.

Knak och brak:

Märkbart mindre händer vore lustigt, jag har redan små nävar.

Då har jag säkert större händer än dig iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

hahaha var självklart tvungen att lägga till det

Så klart....när vi ändå pratar om storlekar liksom...[y]


   
SvaraCitera

AlphaMale:

Finns medelstorlek på allt

Jo men ja menar. Finns de en riktigt vetenskaplig uträkning på medellängden på fingrar? :S


   
SvaraCitera

AlphaMale:

Nej, jag vet hand storleken inte spelar SÅ stor roll....jag bara undrar vad ni tycker.

Att det är dumt att ens bry sig om.


   
SvaraCitera

AlphaMale:

Så klart....när vi ändå pratar om storlekar liksom...

Mm, vet ju aldrig när någon på um vill ha snopp, väldigt viktigt att låta dom veta då vart dom stora snopparna finns[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Jo men ja menar. Finns de en riktigt vetenskaplig uträkning på medellängden på fingrar? :S

Japp....kolla min poll som jag nyss gjorde..

kebu12:

Mm, vet ju aldrig när någon på um vill ha snopp, väldigt viktigt att låta dom veta då vart dom stora snopparna finns

Kunde inte sagt det bättre själv....dock befinner jag mig några tusen mil från Sverige...men man vet ju aldrig om någon här har vägarna förbi Kina lixom.....kolla min hand poll istället


   
SvaraCitera