Aviseringar
Rensa alla

Spelet Senran Kagura 2 - objektifierar det kvinnor och sexualiserar småflickor? (Aftonbladet)


Ämnesstartare

player one:
jag tycker att debatter om hur gamla fiktiva personer är känns rätt festliga. jag vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till dem. å ena sidan är det bisarrt att ge dem juridiska rättigheter, å andra sidan funderar jag på om jag inte skulle föredra att leva i en värld där fiktiva personer har juridiska rättigheter.

Enligt förre justitieminister Beatrice Ask får man inte "kränka barn hur som helst" genom att exempelvis sexualisera tecknade barn.


   
SvaraCitera

rbb:

Enligt förre justitieminister Beatrice Ask får man inte "kränka barn hur som helst" genom att exempelvis sexualisera tecknade barn.

ja, men en föredetting till moralist är väl inte vidkommande i något sammanhang. jag resonerar mer generellt. ett beatrice ask-samhälle är inte intressant att förespråka i något fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb: Men du tycker alltså det är OK att släppa spel som sexualiserar småflickor?

varför inte? Det är inte som att verkligheten imiterar spel, vilket konstaterats om och om igen i debatten om att våldsamma spel skulle göra folk till mördare


   
SvaraCitera