Aviseringar
Rensa alla

spelhelvetet vägrar fungera :@


Ämnesstartare

Försöker installear Spore (ja, dte är orginalskiva)
Men skiten vill inte funka D:
det instaleras men går inte att starta, finns ingen genväg och går inte att starta genom "dator"

Vad ska jag göra?!


   
Citera

du failar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men jag spelar faktiskt aldrig datorspel [no-no]


   
SvaraCitera
Åtta

   
SvaraCitera

You have to click on the buttom "Install"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Mer information, tack.

Men vad ska jag säga?

jag vill få igång spelet = vill kunna spela det.
Spelet startar inte, det installeras och jag hittar den under "avinstallera" men det finns ingenstans där jag kan starta det.
jag har windows vista fö.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nazgul:

You have to click on the buttom "Install"

...


   
SvaraCitera

xLillaMy:

jag har windows vista fö.

start/spel


   
SvaraCitera
Åtta

xLillaMy:

Men vad ska jag säga?

Har du installerat det förut? Vad har du för operativsystem? Får du några felmeddelanden? Har du gått in i programkatalogen och letat reda på det?

Det torde ligga i typ... C:/Program Files/Maxis/Spore/SporeApp.exe, eller någonting liknande. Jag sitter inte i Windows just nu, så jag kan inte kolla. Har du provat att helt enkelt söka efter det?


   
SvaraCitera

Avinstallera och installera om.

Funkar det inte kan det vara ifall du har för dålig dator. Bara för den har vista betyder det inte att den är bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Har du installerat det förut? Vad har du för operativsystem? Får du några felmeddelanden? Har du gått in i programkatalogen och letat reda på det?

nej, jag har inte installerat dte förrut utom den gång då jag var tvungen att installera om.
Jag har Vista (om dte är det som menas med operativsystem annars vet jag inte vad du babblar om för jag är helt blåst på sånthär)
Och ja, jag har letat men hittar inte, det finns bara på ett ställe: kontrollpanelen -> program -> avinstallera.

och jag fick nyss ett meddelande om att filen inte går att starta...


   
SvaraCitera
Åtta

xLillaMy:

och jag fick nyss ett meddelande om att filen inte går att starta...

Vad stod det då?

xLillaMy:

Och ja, jag har letat men hittar inte, det finns bara på ett ställe: kontrollpanelen -> program -> avinstallera.

En snabb googling avslöjar att det verkar som att du inte är den enda som stött på det här problemet. http://www.eurogamer.net/forum_thread_posts.php?thread_id=123554


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Vad stod det då?

”culd not find the default preferences.
the data directory is missing or corrupt [1004]”

Åtta:

En snabb googling avslöjar att det verkar som att du inte är den enda som stött på det här problemet. http://www.eurogamer.net/forum_thread_posts.php?thread_id=123554

Jag och min engelska [blush]


   
SvaraCitera
Åtta

xLillaMy:

Jag och min engelska [blush]

EAs spel verkar vara efterblivna och vägra att skapa poster i startmenyn. Istället lägger de sig i spel-menyn. Start → Spel. Om du inte hittar det där så prova C:/Program Files/Maxis/Spore/SporeBin/SporeApp.exe. Jag är nästan säker på att det är där binären för att starta spelet ligger.

Om du får massor av felmeddelanden och skit när du försöker starta så kan du alltid testa att installera om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

SporeApp.exe

sökte oc fick felmed. båda gångena, men testar väl igen då...


   
SvaraCitera