Aviseringar
Rensa alla

Spelställe i sthlm


Ämnesstartare

Arthur89:

Det är lika hälsovådligt att sitta still på arslet och spela datorspel och äta hälsofarlig mat.

Man bränner bort hjärnceller med knark. Man blir smart av spel. Plus att jag inte är en identitetslös knarkare, och vågar därför äta torkad frukt även om ingen annan gör det. Bra så?


   
SvaraCitera

Blade Runner:

Man bränner bort hjärnceller med knark.

Allt knark är inte likadant! [smile] Alkohol är en riktigt hjärncellsdödare men annat knark dödar inte lika många hjärnceller [wink]

Varför skulle man sakna mer identitet om man brukar droger i sällskap än om man spelade datorspel tillsammans med en grupp människor?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arthur89:

Varför skulle man sakna mer identitet om man brukar droger i sällskap än om man spelade datorspel tillsammans med en grupp människor?

Därför att man som knarkare knarkar för att man är patetisk. Att ta upp att vissa sorters knark kanske inte dödar fullt så många hjärnceller som alkohol, finner jag vara en föga bra anledning till att byta min konstruktiva hobby mot det.


   
SvaraCitera
Issen

Blade Runner:

Jag har nyss flyttat till Stockholm, närmare bestämt till den segregerade förorten Akalla. Någon som vet något ställe där man som spelintresserad kan spendera tid och träffa likasinnade? Spelaffärer räknas ej.

Du får la helt enkelt testa olika ställen såsom Inferno Online, Playz, Zkillz, Southpoint, Domehouse, Matrix... finns många... huruvida det bara är folk som spelar WoW kan jag inte uttrycka mig om men jag vill påstå att IO och Playz brukar hålla högsta måttet.


   
SvaraCitera

Blade Runner:

Därför att man som knarkare knarkar för att man är patetisk.

Indokrinerad till 100% ser jag [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arthur89:

Indokrinerad till 100% ser jag

Knarkare och luffare är samma skrot och korn. Ska alltid skyffla på en sina åsikter [rolleyes]


   
SvaraCitera

KamikazeTomten:

Knarkare och luffare är samma skrot och korn. Ska alltid skyffla på en sina åsikter

Har svårt att tänka mig att knarkare och luffare sitter vid datorn särskilt mycket.

I mina ögon en knarkare en person som tungt missbrukar droger och ägnar hela sin vakna tid åt att konsumera droger, skaffa pengar till droger och köpa droger.

Och en luffare.. Ja det är en människa som bor på gatan, eller en människa som valt ett kringflackande liv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arthur89:

luffare

Nu märks det att jag jobbat för mycket. Byt ut "luffare" mot "religösa" xD

Edit: dvs knarkare och religösa är samma skrot och korn, prackar på en sina åsikter när man inte bett om det [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kanske går hitta nåt i Kista, det är ju ett IT-place och lär således ha lockat till sig nördar.

Annars vet jag inte.


   
SvaraCitera

KamikazeTomten:

Edit: dvs knarkare och religösa är samma skrot och korn, prackar på en sina åsikter när man inte bett om det

Dum generalisering. [smile]

Arthur89:

Därför att man som knarkare knarkar för att man är patetisk.

Håller du med ovanstående citat eller?(Frågan är riktad till dig tomten) Är man patetisk för man röker en joint? Är man patetisk för man dricker en öl? Människan har berusat sig sedan urminnes tider i olika syften och det är knappast något som vi tjänar något på att förbjuda, såvida vi inte ska göra det olagligt att ha några som helst substanser som ger dig ett rus där du känner lycka.

.. Skulle inte förvåna mig om framtiden blir lika dystopisk som många Science-Fiction filmer visar, där majoriteten av befolkningen är slavar under några få som styr och bestämmer allting.


   
SvaraCitera

Blade Runner:

Vet att jag läste om något ställe där de har reguljära tävlingar och liknande.

åhh jag tror jag vet vilket du menar
hmmmm........va hette de nu ra....de va ju reklam på tunnelbanan för nåt år sen....
aja....kommer inte på. men det finns ett. de har typ allt 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eftersom alla andra i denhär tråden saknar hjärnkapaciteten till att hålla sig till ämnet kände jag att jag måste rycka in [y]

Inferno Online (IO- i folkmun) på odenplan är ett väldigt bra ställe. Det är ett internet café med bra service, spel och stora lokaler som dock lätt blir fyllda pga. IOs populäritet.

Gå in på eniro.se eller googla på det så hittar du det snabbt. Från tunnelbanan är det typ en minuts promenad dit [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blade Runner:

Inte något mainstream-café där alla sitter och spelar WoW. Vet att jag läste om något ställe där de har reguljära tävlingar och liknande. Men jag lyckas inte hitta det och hinner inte leta igenom hela internet med google. Många luf

det stämemr in på IO

de har massvis med tävlingar i allt ifrån racing på PS3 till CS på PC osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arthur89:

Indokrinerad till 100% ser jag

Knarkare blir inte mindre trailer-trash, bara för att somliga av dem försöker dämpa panikångesten genom att grina som små ungar över samhällets inkonsekvens. Deras tröttsamma moralkakor gör knarkare lika tråkiga som vegetarianer och asylgrupper.


   
SvaraCitera

Blade Runner:

Jag har nyss flyttat till Stockholm, närmare bestämt till den segregerade förorten Akalla. Någon som vet något ställe där man som spelintresserad kan spendera tid och träffa likasinnade? Spelaffärer räknas ej.

http://www.infernoonline.com/?cat=information&page=utrustning

Inferno är rätt bra, finns dator, ps3.


   
SvaraCitera