Aviseringar
Rensa alla

Spiral - sexlust?


Ämnesstartare

Hej.

Såg inte om denna tråden fanns innan.. så i'll give it a shot!

Tjejer jag har en fråga till er.. det är så att jag har bytat fram och tillbaks med p-piller under många års tid (är 22).. och tråkigt nog har jag tappat sexlusten HELT.. (och annars har jag väldigt mycket sexlust..) Äter yasminelle som annars fungerar kanon.. men NOLL sexlust verkligen, hur kul är det liksom! Så jag funderar verkligen på att sätta in en spiral..

Är det något ni kan rekommendera? För och nackdelar?

Ni som fick minskad sexlust av p-piller samt andra preventinmedel blev det bättre när ni bytade till spiral?[smile]


   
Citera
time
 time

nathii:

Så jag funderar verkligen på att sätta in en spiral..

Jag har för mig att de inte vill ge spiral åt tjejer som ännu inte fött barn. Men har du gjort det så tror jag inte att det ska vara något större bekymmer, prata med någon på ungdomsmottagningen eller liknande.


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Jag har för mig att de inte vill ge spiral åt tjejer som ännu inte fött barn.

vet 2 tjejer som inte fött barn och har+har hört att de ändrat sig på den punkten från andra håll också


   
SvaraCitera
time
 time

Blivande_japan:

vet 2 tjejer som inte fött barn och har+har hört att de ändrat sig på den punkten från andra håll också

Åh, okej. Då kanske vi bara råkar ha väldigt gammalmodiga barnmorskor på Åland då. Fast jag tror jag var 14 eller 15 när jag frågade.


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Fast jag tror jag var 14 eller 15 när jag frågade.

då var det ju några år sen+kan tänka mig att de ej vill sätta in sådant på 15-åringar, hade inte jag velat iaf![crazy]


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Då kanske vi bara råkar ha väldigt gammalmodiga barnmorskor på Åland då. Fast jag tror jag var 14 eller 15 när jag frågade.

tror att det kanske är svårare att få in spiralen i livmodern om man inte har fött barn och jag har hört av en kompis kompis (som inte har fött) att det gjorde jätteont [cry] kan tänka mig


   
SvaraCitera

Prata med barnmorska.


   
SvaraCitera

kanske bara har med åldern att göra :S


   
SvaraCitera

eller neh... skoja bara


   
SvaraCitera