Aviseringar
Rensa alla

Spökhistorier


nej men allvarligt ! jag vill ju höra riktiga spökhistorier.. helst sanna 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lockbete:

de va en gång en flicka som skulle gå och köpa lever till maten

Åååh, den gamla godingen. Kom ihåg att jag blev rädd när jag hörde den för första gången. Var väl en 8 år gammal och tältade med några klasskamrater.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bonnie_:

lockbete: de va en gång en flicka som skulle gå och köpa lever till maten

jag slutade äta leverpastej pga den historien. Hörde den på programmet Feber.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[tired]


   
SvaraCitera

Finns en som jag vet är sann, eftersom det är typ min kompis kompis kompis (hajar ni? Asså, hennes kompis känner en kompis). Och den är dessutom inte så "spök-historig", men rätt läskig och mystisk. Jaja, i alla fall. here we goes. Den är kanske bättre att berätta på riktigt men men.

Men det var en tjej och hennes kompis som var i ett stall där de båda hade häst, och den ena tjejen skulle gå upp på höskullen och slänga ned hö, och den andra skulle stå där nedanför och ta emot. Den första flickan gick upp och den andra intog sin plats där nedanför. Hon väntade ett bra tag men inget hö kom ned. Inget ljud uppifrån. Då kollar den andra flickan ut och ser att det snöar. Det är första snön, nysnö. Så hon ropar upp till sin kompis:
- Det snöar ute, så skynda dig.
Inget svar.
Hon började bli orolig, men hon vågade inte gå upp själv på höloftet eftersom det var så mörkt, men till sist gjorde hon ju det, för hon kunde ju inte stå där hela kvällen, när första snön föll.
Först när hon kom upp såg hon inte sin kompis. Men sedan gick hon längre in och fick syn på henne. Hon satt där längst in med knäna uppdragna till hakan och vaggandes fram och tillbaka och upprepade ordet: nysnö.
- Nysnö, nysnö, nysnö.

Denna flickan blev aldrig normal efter det. Men varje år när första snön faller blir det likadant, och ingen vet varför. Då sitter hon där, vaggandes fram och tillbaka.
- nysnö, nysnö, nysnö...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

riskfall:

Denna flickan blev aldrig normal efter det. Men varje år när första snön faller blir det likadant, och ingen vet varför. Då sitter hon där, vaggandes fram och tillbaka.
- nysnö, nysnö, nysnö...

Oook, varför blev hon så då?


   
SvaraCitera

Richard172:

Oook, varför blev hon så då?

Inget vet. Det är det som är lite små-creepie ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

riskfall:

Inget vet. Det är det som är lite små-creepie ^^

Jaha, ok[bigsmile]


   
SvaraCitera

riskfall:

Denna flickan blev aldrig normal efter det. Men varje år när första snön faller blir det likadant, och ingen vet varför. Då sitter hon där, vaggandes fram och tillbaka.
- nysnö, nysnö, nysnö...

[shake][confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En dag på förra sommarlovet så cyklade jag och min kompis till ett badställe för att träffa några kompisar. När vi cyklade dit så mötte vi en gammal gubbe med långt skägg, gamla skruttiga kläder och en hög hatt. Vi hälsade på honom och tänkte inte mer på det. När vi kom fram till badstället så träffade vi mina kompisar och sedan bestämde vi oss för att cykla hem till en av dom för att kolla på skräckfilm. När vi kom dit så såg jag och min kompis en bild på en gammal gubbe. Det var han vi mötte tidigare den dagen, och vi frågade våran kompis vem det var. Det var hennes farfar, och han hade dörr för tre år sen.

Fatta va rädda vi blev då, kan vi ha sett en gubbe som var sjukt lik hennes farfar, som hade exakt lika kläder och såg lika ut. Jag har ingen aning.

Jag och min klass var på klassresa i England när vi var yngre. När vi var i England så dog min kompis pappa. Min kompis heter Marie, och hennes pappa hette Arne.
Någon vecka efter vi kommit hem från England så skulle jag gå hem till en klasskamrat. När jag gick förbi Maries hus så såg jag att Marie, hennes mamma och bror, satt vid köksbordet. Men jag såg någon mer. Bakom dem stod Arne, Maries döda pappa.

Det hände min mamma för flers år sen. Läskigt ? :s , mamma berättade det för Marie men hon hade då INTE sett sin pappa vid köksbordet ;s


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lockbete:

köpa lever till maten,

den fick mig att sluta äta leverpastej. jag vågade inte.[cry]


   
SvaraCitera

DaMusli:

den fick mig att sluta äta leverpastej. jag vågade inte.

hahah fegis


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lockbete:

hahah fegis

nääähe jag är bara ööh taktisk. Rätt somd et är hassar tanten ner från viden och snor din lever.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sbnan:

och han hade dörr för tre år sen.

SHIT!! Hade han en dörr för tre år sedan??
Sluta skrämma mig sådär! [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag och min familj flyttade in i ett stort hus, precis utanför stan. Vi hade fått huset väldigt billigt, för säljaren sa att ingen hade velat köpa det. Min familj frågade inte varför.
Första natten låg jag i sängen och kunde inte sova. Jag hörde steg utanför dörren och antog att det var min farfar, som brukade vara uppe och gå på nätterna. Men när jag öppnade dörren för att gå ut till honom var det ingen där. Längst bort i korridoren såg jag någon springa runt hörnet, och sedan blev det tyst. Jag blev rädd och stängde dörren. Jag hade inga syskon, jag bodde där med min mamma, pappa och farfar, och varför skulle någon av dem springa iväg sådär?
Efter detta kunde jag ibland höra röster i sitt sovrum, och varje natt kom dem där stegen utanför rummet. När jag frågade om någon i min familj hade gått där på natten, så sa dem nej.

När jag fyllde 18 flyttade jag därifrån. Jag gifte mej och födde två små flickor. Min man reste bort ett tag och jag bestämde sej för att åka och bo hos min mamma och pappa, som fortfarande bodde kvar i det huset.

En kväll åkte mina föräldrar iväg för att spela bingo. Jag stannade hemma med mina två flickor. Jag låg på sängen tillsammans med dem och försökte få dem att sova. Plötsligt hörde jag en dörr smällas igen. "Bang!" Jag ryckte till, men antog att det var mina föräldrar som kom hem. Efter ett tag började det dunka och slå i väggen bakom mej. Jag gick ut i vardagsrummet för att se vad mina föräldrar gjorde där ute. Men det var ingen där. Jag ringde pappa och frågade var dem var, och han sa att dem var på väg hem. Jag gick in till mina flickor och la mej emellan dem.

Nästa natt låg jag i min säng och sov. Mina flickor låg i rummet bredvid, och sov dem också. Jag vaknade och kände att någon satt längst ner i min säng. Jag satte mej upp och sa till min dotter att gå och lägga sej igen. Men då rusade personen ut ur mitt rum och smällde igen dörren. Jag hörde stegen springa ner för trappan och ner i köket. Jag blev rädd, men bestämde mej för att gå och kolla vem det var. När jag kom ner på neder våningen var det ingen där. Jag gick upp igen och in på mina flickors rum, båda låg och sov.

Nästa dag åkte jag och mina flickor därifrån. Efter det fick min mamma och pappa komma hem till mej om dem ville hälsa på.


   
SvaraCitera