Aviseringar
Rensa alla

Spökstäder i Sverige?


Ämnesstartare

Hade velat besöka en spökstad , Sverige har väl inte någon jätte stor skulle jag väl gissa på men någon liten by måste det väl finnas? Eller om det finns något i Norge? Sökt runt lite och hittade bland annat en stor fiskebåt/fartyg vid namn MS Hamen. 


   
Citera

Delar av gamla Grängesberg kan klassas som spökstad. 

http://www.jornmark.se/places_intro.aspx?placeid=43〈=


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:
Delar av gamla Grängesberg kan klassas som spökstad. 

http://www.jornmark.se/places_intro.aspx?placeid=43〈=

Fint det var där! 


   
SvaraCitera

stad o stad vet ja ingen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marsbrud: Sverige har väl inte någon jätte stor skulle jag väl gissa på men någon liten by måste det väl finnas?

handendärnissen:
stad o stad vet ja ingen


   
SvaraCitera

Det funkar inte som i andra länder här. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

A:
Det funkar inte som i andra länder här. 

Tur det , i dom flesta spökstäderna har ju något hänt som dom i Japan (kärnkraftsverk och bomber) Tjernobyl i Ryssland är ju också ett exempel


   
SvaraCitera

Marsbrud:

Tur det , i dom flesta spökstäderna har ju något hänt som dom i Japan (kärnkraftsverk och bomber) Tjernobyl i Ryssland är ju också ett exempel

Tjernobyl, Ryssland? o.O


   
SvaraCitera

Marsbrud: Tjernobyl i Ryssland

Bara så du vet Tjernobyl ligger i Ukraina.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:

Tjernobyl, Ryssland? o.O

My dreams are her:

Bara så du vet Tjernobyl ligger i Ukraina.

Aha , det var min andra gissning 🙂 


   
SvaraCitera

Det hörde till Sovjetunionen iaf 🙂


   
SvaraCitera

finns inga i sverige direkt, finns en liten villalänga på ett ställe i närke som kallas något ajg inte minns just nu, om den inte är riven, och en liten by någonstans långt norrut med typ 2 personer som bor kvar

Grängesberg är en jävligt död plats men inte direkt spökstad, inte ens gamla delen, bor gott om förvirrade norrmän i de övergivna husen, i alla fall sommartid


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte Jung:
finns inga i sverige direkt, finns en liten villalänga på ett ställe i närke som kallas något ajg inte minns just nu, om den inte är riven, och en liten by någonstans långt norrut med typ 2 personer som bor kvar

Grängesberg är en jävligt död plats men inte direkt spökstad, inte ens gamla delen, bor gott om förvirrade norrmän i de övergivna husen, i alla fall sommartid

Aa , synd bara att vi inte har något övergivet så


   
SvaraCitera
Draug

Vithatten är det jag kan komma på, men det är nog mer känt som en hemsökt plats. Är inte ens säker på om det räknas så pass stort som en by ens, övergivet och kopplat till spökhistorier är platsen i varje fall vad jag har läst.


   
SvaraCitera

Draug: Vithatten

skall dem inte bygga ett hotell där eller nått? har för mig att jag läst nått om det


   
SvaraCitera