Aviseringar
Rensa alla

Spökstäder i Sverige?


Ämnesstartare

Draug:
Vithatten är det jag kan komma på, men det är nog mer känt som en hemsökt plats. Är inte ens säker på om det räknas så pass stort som en by ens, övergivet och kopplat till spökhistorier är platsen i varje fall vad jag har läst.

Googla det och det såg jätte fint ut där! Synd bara att det låg så långt upp i Sverige. Har du varit där själv?


   
SvaraCitera

Inte Jung: finns inga i sverige direkt, finns en liten villalänga på ett ställe i närke som kallas något ajg inte minns just nu, om den inte är riven,

Björnhammaren heter stället.


   
SvaraCitera
Draug

Marsbrud: Googla det och det såg jätte fint ut där! Synd bara att det låg så långt upp i Sverige. Har du varit där själv?

Så pass, vet faktiskt inte hur platsen ser ut har bara läst berättelserna därifrån. Skulle vara intressant o besöka i framtiden, men det ligger ju som sagt ganska så långt norrut.


   
SvaraCitera
Draug

Inte Jung: skall dem inte bygga ett hotell där eller nått? har för mig att jag läst nått om det

Ingen aning faktiskt, men det kanske inte är helt omöjligt. Platsens rykte och berättelser verkar ju locka en hel del besökare.


   
SvaraCitera

Spökstäder i Sverige är kanske att ta till i överkant men spökhus finns det säkert gott om. Herrgårdar och prästgårdar sägs vara speciellt utsatta. 

Vad är det du fascineras av hos spökhus?


   
SvaraCitera

vet ett spökhus som jag har klättrat in i förut...men jag tror inte det finns kvar nu. men vi gick in där iaf för det var övergivet och ville se hur det var där inne. allt var gammalt och låg saker på golven. man klättrade in genom ett trasigt fönster. ville väl se om jag hittade något speciellt där någon skatt eller något hemligt. om det hade varit något mord eller bara undersöka allt. varför var det tomt? min bästis kollade om det finns spöken.


   
SvaraCitera