Aviseringar
Rensa alla

Sponsorer.


Ämnesstartare

Hejsan!
Vet nogån har vart man kan få sponsorer till musikal?


   
Citera
Ämnesstartare

lokala företag? kolla i telefonkatalogen, typ. sen beror det kanske på vad du vill ha sponsorer till.. pizzerior kan ju sponsra med mat, etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lajnowh:

lokala företag? kolla i telefonkatalogen, typ. sen beror det kanske på vad du vill ha sponsorer till.. pizzerior kan ju sponsra med mat, etc.

Hej!
Tack, Jag undrar mer efter pengar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sabi:

Hej!
Tack, Jag undrar mer efter pengar!

jag vet inte hur många företag som är villiga att göra det. men jag hade kollat i telefonkatalogen. annars kanske kommunen kan sponsra? typ kulturnämnden.


   
SvaraCitera

Lajnowh:

pizzerior

vi i kyrkan brukar alltid bli sponsrade av en lokal pizzeria med pizzor till våran fotbollscup 😉

sabi:

sponsorer

gå runt till företag helt enkelt.. alla kanske inte vill ge bort grejer.. kommunen o vi i kyrkan har fått massa sponsorer till en grej vi har nu under lucia om en månad.. o de flesta gav pengar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DPope:

gå runt till företag helt enkelt.. alla kanske inte vill ge bort grejer.. kommunen o vi i kyrkan har fått massa sponsorer till en grej vi har nu under lucia om en månad.. o de flesta gav pengar

Tack ¨så mycket!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sabi:

Jag undrar mer efter pengar!

för det första, få företag att sponsra med rena pengar är sjukt svårt.
Det är mycket lättare att få spons på saker, dock kan du ju räkna om sakerna till pengar i budgeten sen.

Att få pengar från kommunen etc är naturligtvis också ett sätt att gå på, men då behöver man oftast vara ute i ganska god tid, minst ett år - eftersom kommuner numera har en ganska sträng budget och inte råd till några oväntade utgifter.
Skulle nog snarare vända mig till olika studieförbund, där finns pengar att hämta.

Vad är det tänkt att pengarna skall användas till?


   
SvaraCitera

[smile]


   
SvaraCitera

[smile]


   
SvaraCitera

[smile]


   
SvaraCitera

[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

typlsd:

Vad är det tänkt att pengarna skall användas till?

Hejsan! Tack så mycket.
Pengarna skall användas till transport , scenkläder, speciellt 'scen rekvesita' och lite sånt!


   
SvaraCitera

sabi:

Vet nogån har vart man kan få sponsorer till musikal?

Fråga folk på Pride.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sabi:

Hejsan! Tack så mycket.
Pengarna skall användas till transport , scenkläder, speciellt 'scen rekvesita' och lite sånt!

Isåfall skulle jag råda dig till att ta kontakt med ex transportföretag och höra om dom istället skulle sponsra er med bil eller lastbil eller vad ni nu behöver, i utbyte mot att dom ex får en helsida i ert programblad. Och på så vis räkna ut vad det är värt. Gör sen samma med scenkläder och rekvisita. Erbjud plats i programblader / affischer eller liknande.

De flesta kommuner har scener man kan få hyra mycket billigt dessutom.

Försök tänk såhär, istället för rena pengar - det är sjukt svårt! Dessutom, får ni spons på scenkläder, har dom ju ett värde, och räknas påsåvis in i budgeten. Lycka till!


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera