Aviseringar
Rensa alla

Sportbh.. vänja sig innan man börjar träna i den??


Ämnesstartare

Hejsan!

I förra veckan (lr nåt) så köpte jag min första sport-bh på stadium, "soc" för 199kr. Jag åkte sen direkt till gymmet, satte på mig den å träningskläderna.. å började gymma. Och på gymmet tränar jag förtillfället (är nybörjare) enbart på konditionsmaskinerna (tramp å löp).

De fölrsta 15min på tramp (som jag alltid kör uppvärmning) gick bra... men sen gick jag på löpbandet.. och började jogga, men efter ca 10min varvande gå+jogga så började jag känna yrsel och starkt illamående... och precis under huden där sportbh:n stramade åt som mest (under bysten) kändes en brännande känsla, nästan som magsyra.. fast inte magsyra dårå.

Efter denna händelse har jag hört att man måste vänja sig vid sportbh:ar?? att man måste "gå in dom" först innan man börjar träna i dom... nån annan som har erfarenhet av detta, vill liksom komma igång nu.


   
Citera

Ett tips kunde vara att knalla omkring i den hemma lite [y]


   
SvaraCitera

Nej. Du kan träna i den direkt.


   
SvaraCitera

what? det låter som att den är för liten!


   
SvaraCitera

oerfaren:

Efter denna händelse har jag hört att man måste vänja sig vid sportbh:ar?? att man måste "gå in dom" först innan man börjar träna i dom... nån annan som har erfarenhet av detta, vill liksom komma igång nu.

[confused] Nä det ska inte vara något problem. Är den inte för liten då?


   
SvaraCitera

Du bör kunna träna i den direkt. Låter som att du har köpt en i för liten storlek.


   
SvaraCitera

oerfaren:

Efter denna händelse har jag hört att man måste vänja sig vid sportbh:ar??

Du hade den åt rätt håll då? [badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har aldrig hört förr [confused] För mig har det alltid funkat att börja träna direkt, du köpte nog en för liten storlek.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag skrev detta inlägg innan jag stack iväg å tränade med bh:n på mej idag oxå, just för att OM det skulle ske igen så ville jag ha snabba svar när jag kom hem hehe.. men idag gick det nog bättre, tog det iofs lite lugnade på löpmaskinen, men kände ingenting dåligt!

6laxari1laxask:

Ett tips kunde vara att knalla omkring i den hemma lite

Har gjort det, fast extremt lite.. en kompis bad mej att tvätta den, för att vissa kläder (spec sportbhar) kan ha ett medel på sej som gör plagget extra trångt på nå vis, men som går bort i tvätten..

Skrämd av en kvist:

Nej. Du kan träna i den direkt.

Capture:

Du bör kunna träna i den direkt

Hmm.. konstigt då isf. fast jag tror nog ganska starkt på att den där ovana känslan tog över lite då endå, att den satt tajt, och jag var/är ovan vid att fysträna med nåt som stramar vid lungorna.

radartard:

what? det låter som att den är för liten!

kallprat:

Är den inte för liten då?

Capture:

Låter som att du har köpt en i för liten storlek.

näe jag tror inte det. Jag har storlek 80B, och denna köpte jag i stl 38. Gick tillbax till affärn dagen efter å provade stl 40, men den satt int åt ordentligt under bysten, så jag antar att jag har rätt.. bara att jag e ovan, den sitter tajt.. men brösten guppar fortf endå lite för mycket haha.

Aliciaand:

Du hade den åt rätt håll då?

men!! [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Scarlett oHara:

Har aldrig hört förr För mig har det alltid funkat att börja träna direkt, du köpte nog en för liten storlek.

Låter som du köpt många??
men hur var det för dej första ggn då? antar att du började träna iden direkt då oxå eftersom du ej känner igen det.. du gick aldrig in den?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oerfaren:

Låter som du köpt många??

Haha, egentligen inte.
Nu när jag tänker efter tror jag faktiskt att min första sport-bh var för liten, men det funkade bra i alla fall, vad jag minns. Just den var väl inte i någon jättebra kvalité och töjde sig ganska fort [rolleyes] Kanske är du/din kropp bara ovan vid just den modell du köpte?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Scarlett oHara:

Kanske är du/din kropp bara ovan vid just den modell du köpte?

tror min kropp e överhuvudtaget ovan vid dom.. då jag aldrig nånsin använt en sån förut, och första ggn blir att börja jogga i den :/ tror nog min kropp fick liten chock bara [crazy][shake]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera