Aviseringar
Rensa alla

Spotify


Ämnesstartare

wakajwaka:

Waaaaaaaaaaaah nån gör framsteg i fildelningsdebatten och jag klarar inte av FRAMSTEG !???!?!!?!?!??! :*(

På vilket vis är DRM-infekterad musik jag inte ens kan spela upp med vilket program eller vilken spelare jag vill ett framsteg?

wakajwaka:

betydligt bättre än winamp radion och last.fm

...vilket inte säger speciellt mycket.

wakajwaka:

Programmet går inte ut på att ladda ner och de handlar inte om mp3 spelare. Om man inte tål reklam mellan var 5:e låt eller vad de nu är så kosar de 100 spänn i månaden, jävligt billigt.

Där brister hela iden. Jag har inget problem med reklam, under förutsättning att det inte är något i stil med styggelsen Rix FM, men att inte kunna spela upp musiken om jag inte har tillgång till en internetansluten Windowsburk? Exakt vad ligger det för värde i en sådan tjänst?

wakajwaka:

Och malware? wtf?

Ett program som är designat för att hindra mig att göra någonting på min egen dator är malware.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KID_IS_BACK:

Där brister hela iden. Jag har inget problem med reklam, under förutsättning att det inte är något i stil med styggelsen Rix FM, men

Långt ifrån, 30 sec den senaste halvitmman har varit reklam.

KID_IS_BACK:

men att inte kunna spela upp musiken om jag inte har tillgång till en internetansluten Windowsburk? Exakt vad ligger det för värde i en sådan tjänst?

...Och Mac, fungerar under wine tydligen också. De ville väll inte sätta sig och utveckla programmet till 20000 olika linux system. Och kom inte och säg att de borde göra det till open-source för de kommer tjäna storkovan på skiten, med all rätt.

KID_IS_BACK:

Ett program som är designat för att hindra mig att göra någonting på min egen dator är malware.

Jaha, här definierar vi orden efter vårat behov, så bekvämt.


   
SvaraCitera

KID_IS_BACK:

Windowsburk?

Finns till OSX och Spotifyprogrammerarna har sett till att det funkar i Wine och har en guide för hur man skall göra för att få igång det där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad är det ens


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wakajwaka:

...Och Mac, fungerar under wine tydligen också. De ville väll inte sätta sig och utveckla programmet till 20000 olika linux system. Och kom inte och säg att de borde göra det till open-source för de kommer tjäna storkovan på skiten, med all rätt.

Varför skulle någon vilja ha det skräpet som öppen sås?

Hampie:

Finns till OSX och Spotifyprogrammerarna har sett till att det funkar i Wine och har en guide för hur man skall göra för att få igång det där.

Du kan återkomma när de även sett till att jag kan spela upp musiken på min bärbara spelare, eller på min laptop när jag inte är i närheten av något nätverk.

Oh wait, det har man kunnat göra med varje annan musikförsäljningsteknologi någonsin. Så mycket för "framsteg."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hm vad är det för fel på gratis nedladdning?


   
SvaraCitera

Matilda1988:

Hm vad är det för fel på gratis nedladdning?

För att ladda ned en låt måste du:
1. Hitta låten, en bra torrent av den eller hur du nu laddar ned den
2. Ladda ned den, det tar en liuten stund
3. Leta upp den / Importera den i ditt musikbibliotek
4. Lyssna

Med Spotidy är steg 2 och tre borta: man söker upp låten, dubbelklickar, och den spelas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Med Spotidy är steg 2 och tre borta: man söker upp låten, dubbelklickar, och den spelas.

men man kan ej föra över den till sin mp3-spelare?


   
SvaraCitera

Matilda1988:

men man kan ej föra över den till sin mp3-spelare?

Nej, det är strömmad musik.


   
SvaraCitera

Åtta:

Har redan haft i flera veckor. [cool]

Ditto.
...eller om det nu var månader.. [rolleyes]

Sockerconny:

Får man inte bara massa reklam i låtarna?

Väldans sällan reklam faktiskt, och de avbryter inte låtarna "mitt i" heller, utan reklamen körs mellan två låtar.

KID_IS_BACK:

Jag vet inte om jag är konstig, men personligen lyssnar jag betydligt oftare på musik när jag är ute och rör på mig än när jag sitter framför en internetansluten dator.

Ditto.
Det är därför man köper CD-skivorna.
Då stödjer man sina favoritartister så de har råd att fortsätta göra den musik man älskar, och får dessutom ha musiken vart man vill.


   
SvaraCitera

minutz3:

Väldans sällan reklam faktiskt, och de avbryter inte låtarna "mitt i" heller, utan reklamen körs mellan två låtar.

Är det typ "köp XX" lite snabbt, eller är det en lång reklamsnutt, som på radio ungefär?


   
SvaraCitera

Sockerconny:

Är det typ "köp XX" lite snabbt, eller är det en lång reklamsnutt, som på radio ungefär?

"Det är endast i gratisversionen av Spotify som reklam visas, både i form av banners och som ljud. Spotify hade en testperiod under sommaren 2008 när de justerade hur ofta och hur länge reklam skulle visas[6]. Vid lanseringen var dock ljudreklamen ungefär 30 sekunder lång och spelades upp efter var 6:e låt[7]. Då tjänsten är relativt ny kommer dessa siffror troligtvis att förändras hela tid"

http://sv.wikipedia.org/wiki/Spotify


   
SvaraCitera

Ljudreklamen är typ 10 nu, eller nåt, kommer inte ihåg - Spotify Premium.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KID_IS_BACK:

Oh wait, det har man kunnat göra med varje annan musikförsäljningsteknologi någonsin. Så mycket för "framsteg."

Därför att de faktist sammarbetar med skivbolagen istället för att vara "fiender"? Bara idioter som tycker piratpartiet är världens coolaste grejj blundar för problematiken med media i form av 100% torrents. Marknaden krävde/kräver någon typ av kompromiss, format som iTunes var odugligt för att fylla, spotify därimot är betydligt närmare.


   
SvaraCitera