Aviseringar
Rensa alla

Spotify!


Ämnesstartare

Skaffade just Spotify Premium. Kan man föra över låtarna till sin Mp3 då? Är det någon som vet och i så fall, hur gör man? [smile]


   
Citera

endast om din Mp3spelare råkar ha tillgång till internet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nja, som jag förstått det kan man spela spotify premium trots noll internetåtkomst, men tror inte att man faktiskt kan spara låtarna på datorn eller lägga över till mp3.

Obs: Har ingen koll, bara gissar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det ska du inte kunna göra nej.
om du råkar ha spotify på din mp3 och med internetanslutning (eller har "laddat ner" dem låtar du vill lyssna på offline till den) så kan det funka men så långt har det inte gått med utvecklingen sist jag kollade ;D

dock om du har mobil med stöd för spotify kan du ha det där.


   
SvaraCitera

Fungerar ju troligen om du har en nyare Ipod.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumpartad:

Fungerar ju troligen om du har en nyare Ipod.

Det har jag inte...jag kan ha det i mobilen men tycker att man borde kunna föra över låtarna eftersom det trots allt kostar 99 kr/månad, fast jag fick mitt just nu.


   
SvaraCitera

Sweetpalle:

ag kan ha det i mobilen men tycker att man borde kunna föra över låtarna eftersom det trots allt kostar 99 kr/månad, fast jag fick mitt just nu.

Nej det går ej att föra över låtarna.

De är oåtkomliga för andra program än Spotify så vitt jag vet. Så kräver spotify för att läsas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumpartad:

Nej det går ej att föra över låtarna.

De är oåtkomliga för andra program än Spotify så vitt jag vet. Så kräver spotify för att läsas.

Okej men är då egentligen så stor skillnad mot vanligt gratis Spotify Open då?


   
SvaraCitera

Sweetpalle:

Okej men är då egentligen så stor skillnad mot vanligt gratis Spotify Open då?

Open...
har ej möjlighet att ladda ner musiken.
Har ej möjlighet att spela upp det på tex telefoner.
Har ej möjlighet att få alla nya skivor för ens efter ett tag.
Har reklam.
Har sämre kvalité på ljudet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Går att "rippa" låtar från spotify med hjälp av olika program och sedan föra över dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Panda:

Går att "rippa" låtar från spotify med hjälp av olika program och sedan föra över dem.

Lust att beskriva lite mer hur man gör?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Efter snabbt googlande hittade jag Detta

Ska tydligen gå att använda för att ta låtar från spotify. Finns lite instruktions videos etc på sidan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte så avancerat och svårt som det ser ut så låt det inte skrämma dig för det är väldans smidigt[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Panda:

Inte så avancerat och svårt som det ser ut så låt det inte skrämma dig för det är väldans smidigt

Tack, ska kolla på det 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Funkar att få låtarna med ett inspelningsprogram för ljudfiler, vilket spelar in via ljudkortet.


   
SvaraCitera