Aviseringar
Rensa alla

Spotify Premium eller köpa låtar?


Ämnesstartare

Hej! Jag har nyligen börjat fundera på om man tjänar på att köpa spotify premium istället för att köpa de låtar man lyssnar på? Oftast lyssnar jag i perioder, ett tag har jag tio låtar jag spelar om och om igen och efter ett tag byter jag ut dem mot nya.
Så, är det någon som undersökt detta och kan dela med sig?


   
Citera
Ämnesetiketter

Ladda ner [badgrin]


   
SvaraCitera

Spotify.


   
SvaraCitera

Ladda ner från youtube [wink].


   
SvaraCitera

Spotify, helt klart. Om man lyssnar mycket på musik är det värt det. Lyssnar definitivt på mer än vad jag betalar för.

Men glöm inte att det finns Spotify Unlimited också, en billigare variant. Då får man givetvis mindre förmåner, men det är bra för den som vill vara sparsam och saknar en smart phone.


   
SvaraCitera

Jag betalar 49kr/mån för spotify och det är så jävla värt! Man kan betala 99kr också i månaden men eftersom man får mer än vad man betalar för så är det mer värt än att köpa låtarna. Om man verkligen gillar en skiva så köper man ju den.

Det gör jag i alla fall.


   
SvaraCitera

nubbie:

Ladda ner från youtube .

tror du menar rippa.

ont spotify tkr jag. mer värt för mig iaf


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

tror du menar rippa.

Mycket möjligt [blush].


   
SvaraCitera

Med tanke på hur mycket jag lyssnar på musik och hur snabbt jag tröttnar skulle jag gå ekonomiskt under om jag köpte musiken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag skulle själv inte kunna tänka mig att betala mer för Spotify än vad jag gör nu, 49kr månaden. Anledningen är att jag inte vill betala för musik som jag inte vet om jag får behålla. Ibland försvinner vissa artister och låtar helt utan förvarning. Om jag lägger pengar på något vill jag gärna ha tillgång till det jag faktiskt betalade för.

Jag brukar personligen köpa den musik jag vill ha, men inte via Spotify, utan andra sidor, ofta från http://www.beatport.com/


   
SvaraCitera