Aviseringar
Rensa alla

Språk - Spanska ÅR7


Ämnesstartare

Hejsan.
I hela ÅK7 har vi haft en otroligt dålig Spanska lärare.
Nästan allt jag har lärt mig inom spanska har jag lärt mig själv hemma och jag pluggar knappt något hemma alls.

Jag är urusel på Spanska och det blev inte bättre med dendär läraren. De andra i klassen verkar ha enklare att lära sig språk än vad jag har, så de ligger väll en liten bit framför mig, men iaf...

Nu till 8an och betygen ska vi få en ny Spanskalärare (nu - lite försent)
jag tvivlar på att någon av oss kan få bra betyg, kommer denhär nya läraren vara snäll med bedömmningne eller inte?.

Måste jag plugga spanska nu på lovet för att få högre betyg i det?...


   
Citera
Ämnesstartare

elin1101:

kommer denhär nya läraren vara snäll med bedömmningne eller inte?.

Det kan man ju undra.


   
SvaraCitera

elin1101:

jag tvivlar på att någon av oss kan få bra betyg, kommer denhär nya läraren vara snäll med bedömmningne eller inte?.

Det är tyvärr inget vi kan veta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Borde den inte va det?...


   
SvaraCitera
kachin

fortfarande 4 terminer kvar, kan ju hända mycket


   
SvaraCitera

elin1101:

kommer denhär nya läraren vara snäll med bedömmningne eller inte?.

Jag tror inte någon av oss vet vilken sorts lärare du har. Du ger inte ens någon beskrivning av honom/henne. [rolleyes]

elin1101:

Måste jag plugga spanska nu på lovet för att få högre betyg i det?...

Jag skulle nog tro att det finns en större chans till högre betyg i spanska om du pluggar spanska. [zzz]

Om du är ambitiös så kan du kanske köpa lite program och liknande där man kan lära sig spanska.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har också spanska,men i mitt läge så är jag väldigt bra på spanska.Men vi har en sån jätte sträng lärare som typ är från mexico och hon blir typ jätte iritterad och sur om man inte säger hela hennes namn,sköter sig,inte kommer försent och inte tugga tuggummi på lektionen.Men jag klarar mig undan det där så jag klagar inte direkt jag kan komma 5-15 min försent utan att få konsekvenser och tugga tuggummi.Men de andra retar sig lite på det men då får de konsekvenser.och det är på flera lektioner som jag klarar mig undan.

men det är lov så ta det lungt tänk inte på det,bara fokusera på nuet!


   
SvaraCitera

Hade en kass lärare i tyska i 8an å 9an...

Fick mvg i tyska genom att fuska. kan inte säga en mening på tyska utan googletranslate [no-no]


   
SvaraCitera

jaag_91_:

Fick mvg i tyska genom att fuska. kan inte säga en mening på tyska utan googletranslate

OMG![surprised]


   
SvaraCitera

Dream:

OMG![surprised]

Mena det [bigsmile]

Sig heil är det ända jag kan [sad] vet inte va det betyder dock


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera