Aviseringar
Rensa alla

Språkresa


Ämnesstartare

Har någon varit på språkresa med STS, EF eller liknande?
Vart åkte du, lärde du dig någto? Var det kul? Träffade du fina människor?

Barätta gärna mer 🙂


   
Citera
Ämnesstartare

[bigcheers]Åkte till USA i philadelohia och bodde där ett tag.. Var't jävligt najs faktiskt..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sts åkte jag med förra året och året innan det. Troligen det bästa bolaget att åka med (enligt mig). Jag åkte till Barcelona och Malta, verkligen hur kul som helst!

På malta var det väldigt mycket folk, från olika länder. Jag bodde hos en familj, eftersom att på hotellen förekommer det mer alkohol. Under den resan lärde jag mig inte så mycket engelska, utan mer att klara mig själv i ett främmande land (och att ta ansvar). Dock var det verkligen jätteroligt! Lärde känna många nya människor från olika länder, och några har jag fortfarande kontakt med idag. På kvällarna var det alltid olika aktiviteter vilket var väldigt kul! Sedan fanns det alltid ledare på plats och de var väldigt noga med att det inte förekomm någon alkohol.

I barcelona bodde jag hos en spansk gammaldam. Hon kunde bara prata spanska så genom det lärde jag mig väldigt mycket. Sedan var det inte mycket svenskar där utan vi var bara en grupp på kanske 30-40 pers vilket var roligt eftersom att vi blev väldigt tajta. På kvällarna hade vi mycket mer fritid och kunde hitta på flera olika saker själva.

Frågor, bara att pma eller nått :p orkar inte att skriva allt XD


   
SvaraCitera

jag var i makedonien för nått år sen förjävla kul massa klubbar o booz 😛


   
SvaraCitera

SPASMERSANDRA:

philadelohia

Du menar Philadelphia.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Besser wisser:

Du menar Philadelphia.

Yes.. Och det var väl inte så svårt att lista ut eller?


   
SvaraCitera

vill åka till, japan är smyg weeboo


   
SvaraCitera

SPASMERSANDRA:

Yes.. Och det var väl inte så svårt att lista ut eller?

Inte så svårt att stava till heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Besser wisser:

Inte så svårt att stava till heller.

din besser wisser


   
SvaraCitera

Lundini:

din besser wisser

[no-no]


   
SvaraCitera

Var på Malta med STS i somras. (Det söööög) Och jag måst tyvärr säga att jag ågrar det, det var inte värt pengarna + jag lärde mig ingen engelska. Tips om man vill åka är; Ta med en kompis, bo hos en familj- inte hotell, åk till ett helt engelsktalande land, typ usa, gb eller nått:)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ok ja jag ska till oxford och bo hos värdfamilj (har hört att de är rätt mycke röj på malta) hoppas det blir ganska bra iaf 🙂


   
SvaraCitera

mkilum:

STS, EF eller liknande?

Funderar på att åka till Hastings nästa sommar (Är inte mogen än enligt mina föräldrar) men,men..
Iaf, så har jag hört enligt kompisar att EF är bäst 🙂 Om man vill ha lite frihet de vill säga xD
annars kanske STS är bäst, dom har väl ledare överallt? (enligt andra)
Du frågade antagligen inte något om detta kanske men skadar ju inte att berätta 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja jag har faktiskt också hört att EF ska vara väldigt bra. men båda är nog rätt ok 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

var i oxford 2008, var bara en massa töntar och utbildningen höll kanske inte galet hög kvalité och jag satt inne och spelade ff xii en stor del av tiden.


   
SvaraCitera