Aviseringar
Rensa alla

Språkresa


Ämnesstartare

Hej

jag ska åka på språkresa med sts till Eastbourne i England nästa vecka (den 17 Juni). Ska var där i 10 dagar. Någon som har varit i Eastbourne och som kan berätta om det? Finns det många internetcafér där och är det dyrt?

Sedan vet jag inte riktigt hur mycket fickpengar som är nödvändigt. Man får ju all mat där så det blir ju till shopping, bussbiljetter mm som jag behöver betala. Har sparat ihop 5000 kr. Det blir 500 kr om dagen. Räcker det? Jag är en sån person som shoppar väldigt mycket. [smile]


   
Citera

åh, fan va kul! Jag var på språkresa för två år sedan och det var så himla kul, du kommer ha the time of your life [blush] lovar.

5000 kr tror jag räcker fint! Än fast man får mat så får du.t räkna med att du kommer fika och köpa eget ofta... maten de bjuder på var inte alltid top notch...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skoj, vilken stad var du i? [smile]

Jag hoppas verkligen pengarna räcker men hur gjorde du när du var på språkresa? Hade du alla pengar kontant eller på kort? Jag funderar på att ha 3000 kontant och 2000 på kort [bigsmile]


   
SvaraCitera

Jag var på språkresa till oxford i tre veckor och fick 4 000 för varje vecka, höhö. Det räckte gott och väll, än fast jag shoppade väldigt mycket kläder och så(lite väl mycket egentligen[crazy])

Jag hade pengarna på kort och tror också det är bäst, man håller koll och det känns säkrat, men får dålig översikt så man kan ju alltid skriva upp allt man handlar om man orkar. Sen om man har det mesta kontant så blir det ju lite krångligt att växla när man åker tillbaka till Sverige igen.

Ha snarare 1000 kontakt och 4000 på kort 🙂 Alltid bra att ha lite lösa pengar i plåboken men säkrast att ha det mesta på kortet.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

haha, det där inlägget blev liiiite för rörigt och lite för slarvigt. Hoppas du fattar vad jag skrivit ändå [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej [bigsmile] jag fattade vad skrev ^^,
var det fint i Oxford? Ska dit en dag på min språkresa 🙂

Ska kolla om jag kan ha lite mer på kortet. Har ett sånt ungdomskort så jag kan bara ta ut 1000 kr / vecka så måste bara hinna ändra gränsen innan jag åker [smile]


   
SvaraCitera

lindalbvc:

var det fint i Oxford? Ska dit en dag på min språkresa 🙂

A! Det var det verkligen [smile] En massa fina gamla byggnader överallt och så fanns ju Primark där *dreggel*. Billigare affär får man leta efter! (fast ioförsig grymt dålig kvalitet på kläderna också.. )

lindalbvc:

Ska kolla om jag kan ha lite mer på kortet. Har ett sånt ungdomskort så jag kan bara ta ut 1000 kr / vecka så måste bara hinna ändra gränsen innan jag åke

jahaa! Om du inte hinner ändra så är det nog bättre att ha i kontant! Man vill verkligen inte vara pank utomlands ifallatt något händer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för alla tips =)[bigsmile]


   
SvaraCitera