Aviseringar
Rensa alla

SPRÅKRESA Brighton, Torquay eller Malta


Ämnesstartare

OKEJ, jag ska åka på språkresa nästa sommar var tanken. Jag kan dock inte bestämma mig för om jag ska åka till Torquay, Brighton eller Malta...

Kan ni som vart på språkresa tidigare på något av dessa ställen lämna åsikt om vart och varför jag borde åka? Fördelar och nackdelar osv..

Jag undrar lite vad man hittar på på fritiden på ställerna också?


   
Citera

Malta alla dagar i veckan. Fast vill du spendera tre veckor i ösregn får du gärna lov att göra det.

Var i St Julians i somras och det var underbart. Pallar inte utveckla det här då jag redan gjort det i tre andra trådar.


   
SvaraCitera

Jag ska inte förneka att Malta var ganska najs. Vädret var super och sådär. Ett problem var dock att folk inte riktigt snackade så bra engelska som man hade kunnat hoppas.Åtminstone inte någon dialekt som är lättförståelig och användbar för oss svenskar... men jag säger nog malta ändå: Bra väder och stranden varje dag efter skolan är inte helt tokigt. Fritiden är ju rätt uppfylld av resebolaget; vi blev ju liksom körda till stranden och sen så var det massa aktiviteter och sånt på kvällarna.

peters, ngn hoppar.JPG


   
SvaraCitera

BundleOfCharm:

Torquay, Brighton eller Malta...

malta= najs och fest
torquay= tråkig liten håla med typ 5 affärer
brighton= ingen aning, men troligen bättre än torquay


   
SvaraCitera

Nej, det är ju inte engelska som är det officiella språket på Malta, utan maltesiska. Barnen börjar få läroböcker inom engelskan när de är ca 6 år gamla. Tycker dock att dialekten är riktigt skön.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera