Aviseringar
Rensa alla

Språkresa med ESL till malta?


Hugos
Ämnesstartare

Tja, jag och mina polare ska åka på språkresa till malta i sommar, mest för att festa och supa. [bigsmile] Men vilket reseföretag är bäst att resa med, EF, STS eller ESL.

jag har hört att ESL är slappast med alkohol och utetider och det är ju det vi är ute efter. Så vad säger ni på um ? [smile]

Peace


   
Citera

coola pojkar dricker vatten, inte berusande medel!


   
SvaraCitera
Hugos
Ämnesstartare

Förresten, inga moralkärringar, jag vill ha tips, råd och svar! Tack.


   
SvaraCitera

Har ingen större koll. Jag åkte med EF till Oxford som trettonåring och de hade ingen koll alls på vad vi sysslade med om dagarna/nätterna. Det var dock sju år sedan så jag vet inte hur mycket det stämmer idag.


   
SvaraCitera
Hugos
Ämnesstartare

okej, vad jag har hört så har EF blivit mycket strängare dom senaste åren pga att de fick så dålia rescensioner.


   
SvaraCitera

Varför åker inte du och dina polare ner själva och sup så slipper ni oroa er?


   
SvaraCitera
Hugos
Ämnesstartare

för att jag vill lära mig lite engelska också.


   
SvaraCitera

Hugos:

för att jag vill lära mig lite engelska också.

Man lär sig inge engelska.

Och EF har ingen koll, men värdfamiljen kan dock vara förjävliga och säga till ledarna om man är ute för sent och är för full. [no-no]


   
SvaraCitera
Hugos
Ämnesstartare

Okej. Men är du säker på att EF fortfarande inte har någon koll? För att det är många som säger att de har blivit väldigt stränga.


   
SvaraCitera

åker du på språkresa gör du det för att fokusera på språket.
Åker du på festresa gör du det för att festa. Jag tror det blir enklast för dig att hålla isär dom två.


   
SvaraCitera

Malta är en fantastisk plats och jag är säker på att ni kommer ha det skitkul! Lite tips på aktiviteter: http://www.maltasemester.se/sport+och+aktiviteter/


   
SvaraCitera

Jag skulle säga att du ska åka med Ef.
Det gjorde jag och vi festade ungefär varje kväll i 3 veckor 🙂
Bara du gör det lite fint så går det alldeles utmärkt!
Köp vodkan, häll den i vattendunkar innan ni tar in den på hotellet så har ni fixat förfesten 🙂


   
SvaraCitera