Aviseringar
Rensa alla

Språkresa?


imaros
Ämnesstartare

Så är jätte sugen på att åka på språkresa nästa år (har varit det på länge). Blir 16 år då. Men har några frågor; 

1. STS eller EF? Har hört både bra och dåliga grejer om bägge två.

2. Vilken plats skulle det varit bäst att åka till? Har tänkt lite på en European tour eller något varmt land. Inte USA än, ändå om jag vill åka dit. Känns att det är bäst att åka dit när man är liite äldre. Lutar mig mest på att träffa nya personer och ha kult, inte att lära språket eftersom har redan en ganska bra engelska. Vilka platser rekommenderar ni? 

3. Är det bäst att åka med någon man känner första gången? Vill gärna göra det men har inte så många vänner som har föräldrar som vågar att skicka iväg dom själva?


   
Citera
PMR
 PMR

imaros: inte att lära språket eftersom har redan en ganska bra engelska. Vilka platser rekommenderar ni?

Trodde det var syftet med språkresa. Om syftet är att träffa nya personer, så skulle jag lägga pengar på annan typ av reda. Samt: Är det du eller förälder som betalar?


   
SvaraCitera
imaros
Ämnesstartare

PMR:

Trodde det var syftet med språkresa. Om syftet är att träffa nya personer, så skulle jag lägga pengar på annan typ av reda. Samt: Är det du eller förälder som betalar?

Okej sant, nog lite bättre att komma hem med en bättre engelska. Men aa, det är båda jag och mina föräldrar som betalar. Ska hjälpa lite med att lägga in mina sparpengar. 


   
SvaraCitera

Nu är jag en arbetarklassunge som inte har lämnat landet men åk till Storbritannien innan de lämnar EU. Glad

Haha, kostar 100k per termin... xD


   
SvaraCitera

imaros: Okej sant, nog lite bättre att komma hem med en bättre engelska

det skrev hon ju inte?


   
SvaraCitera

Har hört att Storbritannien och Irland är bättre om du vill lära dej språket, men Malta är bättre om man vill festa.


   
SvaraCitera
imaros
Ämnesstartare

vonKissekatt:

det skrev hon ju inte?

Huh?


   
SvaraCitera
imaros
Ämnesstartare

BlomkålsPaprika:
Har hört att Storbritannien och Irland är bättre om du vill lära dej språket, men Malta är bättre om man vill festa.

Jaha, okej tack!


   
SvaraCitera

SvenskWithAttitude:
Nu är jag en arbetarklassunge som inte har lämnat landet men åk till Storbritannien innan de lämnar EU. Glad

Haha, kostar 100k per termin... xD

När är det officiella datumet för Brexit?


   
SvaraCitera

Oswin00:

När är det officiella datumet för Brexit?

Man har väl två år på sig har jag för mig


   
SvaraCitera

SvenskWithAttitude:

Man har väl två år på sig har jag för mig

Då hinner jag också 😀


   
SvaraCitera
Gifted

imaros: Vilka platser rekommenderar ni?

Jag akte med EF till Torquay runt 2002. Det var nice, sprakresor ar verkligen bra traning for att snacka engelska. Man vet aldrig nar man far nytta av det.


   
SvaraCitera
imaros
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude:
Nu är jag en arbetarklassunge som inte har lämnat landet men åk till Storbritannien innan de lämnar EU. Glad

Haha, kostar 100k per termin... xD

Vilka platser då där? Har hört ganska så mycket om Brighton lol


   
SvaraCitera
imaros
Ämnesstartare

Gifted:

Jag akte med EF till Torquay runt 2002. Det var nice, sprakresor ar verkligen bra traning for att snacka engelska. Man vet aldrig nar man far nytta av det.

Aa sant, tack! 🙂


   
SvaraCitera

imaros:

Vilka platser då där? Har hört ganska så mycket om Brighton lol

London eller Manchester?


   
SvaraCitera