Aviseringar
Rensa alla

Språkresa


Ämnesstartare

Hej Glad
Är väldigt inne på att åka på en språkresa till England nästa år med en av mina bästa kompisar. Vi kommer nog att resa med STS och bo i värdfamilj.
Hur länge är lagom? (2-3 veckor?)  och vart i England är bästa valet? 
Vi funderar mycket på Hastings eller Torqouy (även lite på London), men det finns också Brighton, Jersey, Bornemouth, Oxford.
Har någon några bra tips/ mycket erfarenhet om språkresor och England?


   
Citera

Har varken kunskap om språkresor eller England, men jag har använt mig av STS! Så tycker du har valt helt rätt organisation att åka med, de hjälper dig med allt du kan tänkas fundera över osv. Är du van vid att vara borta hemifrån? Eller får du mkt hemlängtan? Ta två veckor isånnafall annars tycker jag du ska ta tre! 🙂


   
SvaraCitera

Åkte med sts till Orlando i somras, ganska missnöjd med hur dem behandlade mig, dock varierar det på vad du får för ledare. Skulle åka till Jersey eller Torquay om jag fick välja bland dina val.


   
SvaraCitera

Johanisthlm:
Åkte med sts till Orlando i somras, ganska missnöjd med hur dem behandlade mig, dock varierar det på vad du får för ledare. Skulle åka till Jersey eller Torquay om jag fick välja bland dina val.

Hur behandlade de dig? Kan du beskriva det lite mer inpå tack? 


   
SvaraCitera

Har en kompis som åkt med dem till Los Angeles och hon verkar helnöjd. Allt har funkat mycket bra.

Av de platser du nämner skulle jag rekommendera Torquay eller Bournmouth, det är mycket vackert, ligger vid havet och lagom stort. Brighton och Oxford är storstäder med svenska mått mätt, gillar man det är det ju i och för sig bra. Båda ligger inom en timme från London med tåg, så att besöka huvudstaden är inga problem.

Skulle trots allt rekommendera att bo något sånär på landsbygden, det är definitivt den trevligaste sidan av England. Och ett besök i London går ju alltid att ordna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KycklingKalkon:
Har varken kunskap om språkresor eller England, men jag har använt mig av STS! Så tycker du har valt helt rätt organisation att åka med, de hjälper dig med allt du kan tänkas fundera över osv. Är du van vid att vara borta hemifrån? Eller får du mkt hemlängtan? Ta två veckor isånnafall annars tycker jag du ska ta tre! 🙂

Vi har bokat nu 3 veckor till Torquay. Har lite hemlängtan ibland men tycker annars att det är bättre att få komma hemmifrån 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Johanisthlm:
Åkte med sts till Orlando i somras, ganska missnöjd med hur dem behandlade mig, dock varierar det på vad du får för ledare. Skulle åka till Jersey eller Torquay om jag fick välja bland dina val.

Kan du berätta lite mer i detalj? Förvånad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bönan96:
Har en kompis som åkt med dem till Los Angeles och hon verkar helnöjd. Allt har funkat mycket bra.

Av de platser du nämner skulle jag rekommendera Torquay eller Bournmouth, det är mycket vackert, ligger vid havet och lagom stort. Brighton och Oxford är storstäder med svenska mått mätt, gillar man det är det ju i och för sig bra. Båda ligger inom en timme från London med tåg, så att besöka huvudstaden är inga problem.

Skulle trots allt rekommendera att bo något sånär på landsbygden, det är definitivt den trevligaste sidan av England. Och ett besök i London går ju alltid att ordna.

Aa det blev Torquay, eftersom att det lät trevligast. Vi kommer också att åka till London ett par nätter då det ingår i resan Party


   
SvaraCitera
Gifted

Oswin00: Aa det blev Torquay, eftersom att det lät trevligast. Vi kommer också att åka till London ett par nätter då det ingår i resa

Det är ett nice ställe - jag gillade det.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Johanisthlm:

https://docs.google.com/document/d/1zOsO-1AV9kJ2fdmSRvponE2ozvzy4TdxKoWtvl-srkA/edit?usp=sharing

Bra! Du borde skicka det där till fler än bara STS!! Typ medier som aftonbladet etc, och översätta texten till engelska och skicka till orlandos nyhetssajter!!  🙂

MEN!! Kräv STS på en ny språkresa innan du hotar med att skicka till nyhetssajterna!!! :))

Jag håller tummarna, lycka till!


   
SvaraCitera

$4.00:

Bra! Du borde skicka det där till fler än bara STS!! Typ medier som aftonbladet etc, och översätta texten till engelska och skicka till orlandos nyhetssajter!!  🙂

MEN!! Kräv STS på en ny språkresa innan du hotar med att skicka till nyhetssajterna!!! :))

Jag håller tummarna, lycka till!

Reklamerade och fick tillbaka en tredjedel utav boendekostnaden =1600 kr. Ett skämt, hade texten på en blogg förut och fick emails av journalister på både aftonbladet och nyheter24 som ville göra en story utav det. Dock ska jag göra allt för att pressa ur pengar ur  STS innan jag går vidare med det.  Vill du läsa om en annan upplevelse så skrev en som var på samma resa som mig om sin upplevelse @  http://nouw.com/stsflorida2016 . Hon hade det mycket värre.


   
SvaraCitera

Россия — священная наша держава,
Россия — любимая наша страна.
Могучая воля, великая слава —
Твоё достоянье на все времена!

Припев:
Славься, Отечество наше свободное,
Братских народов союз вековой,
Предками данная мудрость народная!
Славься, страна! Мы гордимся тобой!

От южных морей до полярного края
Раскинулись наши леса и поля.
Одна ты на свете! Одна ты такая —
Хранимая Богом родная земля!


Припев


Широкий простор для мечты и для жизни
Грядущие нам открывают года.
Нам силу даёт наша верность Отчизне.
Так было, так есть и так будет всегда!


Припев


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Johanisthlm:

https://docs.google.com/document/d/1zOsO-1AV9kJ2fdmSRvponE2ozvzy4TdxKoWtvl-srkA/edit?usp=sharing

Oj!! Blir nästan orolig nu inför resan 🙁
Fick han några pengar tillbaka eller något sånt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Johanisthlm:

Reklamerade och fick tillbaka en tredjedel utav boendekostnaden =1600 kr. Ett skämt, hade texten på en blogg förut och fick emails av journalister på både aftonbladet och nyheter24 som ville göra en story utav det. Dock ska jag göra allt för att pressa ur pengar ur  STS innan jag går vidare med det.  Vill du läsa om en annan upplevelse så skrev en som var på samma resa som mig om sin upplevelse @  http://nouw.com/stsflorida2016 . Hon hade det mycket värre.

Läste inte allt innan jag frågade förut Rullar ögonen


   
SvaraCitera