Aviseringar
Rensa alla

Språkresa! Sts, ef? vart?


Ämnesstartare

Ska på språkresa i sommar..
Nu står ju förs valen mellan sts och ef, någon som har erfarenheter av dessa två? Lutar nog lite mer åt ef eftersom dom inte är lika stränga..
Och sedan vart?
Funderar på Jersey, Torquay, Hastings eller Brighton.
Någon som har varit på pråkresa i någon av dom städerna? [cute]


   
Citera

Har varit på språkresa med STS. De är faktiskt riktigt bra, trevliga ledare, vi hittade på roliga saker osv. Vilka du än väljer bör du dock vara beredd på att du antagligen kommer behöva lägga ut lite extra pengar när du väl är där!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jojo, pengar oroar jag mig inte över.. vart åkte du? bodde du i värdfamilj?[smile]


   
SvaraCitera

Eritsho:

jojo, pengar oroar jag mig inte över.. vart åkte du? bodde du i värdfamilj?

Nej men så du är beredd på det [wink]. Var i Australien och ja, jag bodde i värdfamilj.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hej,

Jag tycker absolut att du ska åka med EF[smile] De är grymt bra. Undervisningen är jättebra, man får låna iPads på lektionerna och göra videoprojekt. Sedan har man utflykter och aktiviteter som är jättekul! Det är EF Disco på kvällen och grilling på stranden. Jag tycker du ska åka till Torquay eller Brighton. Där kan man välja att bo på residence eller värdfamilj. Hastings är också jättefint, där kan man bo i värdfamilj, det är en lite mindre stad. Om man åker med EF är det inkluderat London två dagar också[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag själv var i Hastings med STS.
Jag bodde i en värdfamilj, de var snälla men lite slarviga.
Själva staden är väldigt fin och mysig men finns inte alls mycket shopping utan man åker och shoppar på utflykter varje helg ( London, Brighton, Eastborne osv). Stranden är jättefin och det är chill att käka kinamat och b&j i solnedgången.
Om de är stränga eller inte beror inte på bolagen, utan på ledarna! Om det är en chill ledare som inte bryr sig så är det ju bra[y]
Dock är discot ganska litet!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag var på Malta med EF och det var de bästa jag gjort!
Jag och min Kompis Hanna som var i England driver även bloggen www.EFsprakresor.blogg.se , där får du gärna kolla in om du har lust 🙂

Tänkte åka till Brighton först, men sen snackade jag med en brud som vart där och hon hade inte tyckt om det, hon gillade inte stan, tyckte det inte fanns så mycket och göra och det hade regnat väldigt mycket också.
Så vill du ha sol&bad rekomenderar jag starkt St julian's! 🙂

och nej våra ledare var väl inte jätte stränga, malta liksom, såklart dricks det där!
Om du har andra frågor om Ef eller språkresor är det bara att mejla JosefineochHannaEF@hotmail.com


   
SvaraCitera

Inte Brighton.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brighton är nice, mycket suspekta pundare vilket är väldigt spännande när man är 15.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag var själv i Brighton med några kompisar på språkresa sommaren 2009 med STS. Hur bra som helst med aktiviteter, skola, kompisar och familjen etc 🙂 Åk!!! 😀

/ Jacqueline[bigsmile]


   
SvaraCitera

min kompis var i kalifornien med sts. Det var tydligen roligt och slappt [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag åkte med STS till Brighton 2011 och det är nog det bästa jag ha gjort i mitt liv!
Jag rekommendera Brighton väldigt starkt!! Jättemysig stad med små cafér och butiker, jättetrevliga människor där och så är det brar så himla fint!
I världfamiljen skulle jag rekommendera att man är ensam svenska för då lär man ju sig mer engelska men man känner sig kanske sig tryggare om man bor med en annan svensk 🙂
Aktiviteterna va jätteroliga och man kom verkligen närnmare alla andra, både dom skvenska och alla andra.
Lektionerna va oxå riktigt roliga, man kom i en grupp där alla låg på samma engelska kunskapen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är det någon som vet hur mycket fritid man har på STS språkresor? Liksom då man får göra saker själv, till exempel om man känner någon i det landet man är, kan man få träffa dem då?


   
SvaraCitera

åk till med ef till brighton gjorde det i år var skit kul. och åker du med ef så finns det mer folk roligare aktivteter och är bättre för du har mer fritid 


   
SvaraCitera

Fan vad bra du är på att bumpa <3


   
SvaraCitera