Aviseringar
Rensa alla

Språkresa, vilken är mest chill?


Ämnesstartare

Hej, undrar om någon har några erfarenheter från språkresor och kan säga vilket ''företag'' dvs dom man åker med som t.ex sts, ef, språkpunkten etc som är mest chill och minst hönsiga? haha. Så att man kanske kan festa t.ex.

Visserligen så är det ju bäst att åka utan föräldrar eller någon språkresa om man vill festa men nu är det så att jag inte får det.. Seriösa svar tack! 🙂[love]


   
Citera

HonHeterAlice:

Visserligen så är det ju bäst att åka utan föräldrar eller någon språkresa om man vill festa men nu är det så att jag inte får det..

Vänta 2 år?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AVEII:

Vänta 2 år?

Kan inte se var ditt svar besvarar min fråga!
Och nej, jag vill inte vänta i två år!


   
SvaraCitera

HonHeterAlice:

Kan inte se vart ditt svar besvar min fråga!

Du vill ut på språkresa, men du får inte av dina föräldrar? Väntar du två år så är du myndig. [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AVEII:

Du vill ut på språkresa, men du får inte av dina föräldrar? Väntar du två år så är du myndig.

Jag får åka på språkresa, annars skulle jag väl inte undra vilket av företagen som är minst stränga?

Grejen är det att jag inte får åka själv med vänner utomlands än, och väljer då språkresa [wink]


   
SvaraCitera

HonHeterAlice:

Grejen är det att jag inte får åka själv med vänner utomlands än, och väljer då språkresa

Jaha.. Jag har då aldrig hört talats om företag som anordnar sådant, folk i min bekantskap har dragit iväg ensamma..

Har svårt att tänka mig att de släpper er helt och hållet där borta och låter er festa o.s.v. Då kan ni ju lika gärna åka själva. [shake]

Vänta 2 år hörru, det lönar sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AVEII:

Jaha.. Jag har då aldrig hört talats om företag som anordnar sådant, folk i min bekantskap har dragit iväg ensamma.. Har svårt att tänka mig att de släpper er helt och hållet där borta och låter er festa o.s.v. Då kan ni ju lika gärna åka själva. Vänta 2 år hörru, det lönar sig.

Nej dom låter ju inte en dra iväg helt men det finns ju ''företag'' eller vad man kallar det, som är chillare med regler än andra som har mycket stränagre regler.

Ja men det vet ju inte föräldrarna, att vi nästan lika gärna skulle kunna åka själva!

Ser inte vart det skulle löna sig, jag ska ju utomlands när jag blir myndig OCKSÅ. Men när man är yngre får man väl nöja sig med det man får 😉


   
SvaraCitera

HonHeterAlice:

Men när man är yngre får man väl nöja sig med det man får 😉

Seriöst, vänta 2 år! Tiden går snabbt som fan.

Dessa "företag" som anordnar detta tar la ett jävla överpris för att tjäna sin del av det hela.. Inte värt. [no-no]

Spara dina pengar och dra iväg på en riktig lyx-resa med dina vänner när ni är myndiga istället, ni kommer att ha det mycket roligare då! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AVEII:

Seriöst, vänta 2 år! Tiden går snabbt som fan. Dessa "företag" som anordnar detta tar la ett jävla överpris för att tjäna sin del av det hela.. Inte värt. Spara dina pengar och dra iväg på en riktig lyx-resa med dina vänner när ni är myndiga istället, ni kommer att ha det mycket roligare då!

Haha jag fattar inte grejen med att vänta, mina föräldrar betalar resan, och jag kan göra både och? haha.. 🙂 Kommer ha roligt på språkresan!


   
SvaraCitera

HonHeterAlice:

mina föräldrar betalar resan, och jag kan göra både och? haha.. 🙂

Då så, messa eller ring 118 800, de vet allt! [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AVEII:

Då så, messa eller ring 118 800, de vet allt!

Jag får väl göra det, får ju inga bra svar här 🙂


   
SvaraCitera